طنز پرداز : همایون حسینیان

تو دوره هفتم قرنطینه هستم و دارم مطالب روزنامه‌ها و سایت‌ها رو شخم می زنم.

این ابتدای یک مطلب در مورد پولشویی در کاناداست!:

” آیامی‌دانستید که در کانادا می‌توان به شیوه‌ای کاملا صحیح و بدون نگرانی پول‌شویی کرد؟ در این مقاله مقامات بانک مرکزی کانادا بهترین شیوه این کار را به شما آموزش می‌دهند”

در این مطلب با اشاره به این که اصولا پولشویی در جهان باعث از بین رفتن پول و آسیب رسوندن به اسکناستون می شه به نقل از سخنگوی بانک مرکزی کانادا گفته که هیچ نگران پولشویی در کانادا نشوید و در ادامه آورده که: “سخنگوی بانک مرکزی همچنین گفته است که اگر شهروندان همچنان نگران آلودگی اسکناس‌های پلیمری هستند، می‌توانند آن را با آب و اندکی صابون بشورند، زیرا این اسکناس‌ها در برابر رطوبت مقاوم هستند.”

خب! حتما باید سخنگوی بانک مرکزی کانادا اینو می گفت که شما باورتون بشه؟ الان سالهاست که یکسری از ایرانیای مخلص و مخلس! دارن تو کانادا پولشویی می کنن هیشکی باورش نمی شه. به نظرم این کشفو باید به نام بزرگان پولشوییمون از جمله خاوری ها و باختری ها ثبت کرد که از اول می دونستن دلار کانادا چه ظرفیت‌هایی داره!.

مطلب بعدی که تو خبرها خوندم اظهار نظر پزشک تیم “گل گهرسیرجان” بود که گفت: “تست کرونای ۵ تا ۹ نفر از کادر تیم مثبت است” جالب اینکه قبلا تیم های ورزشی نگران تست دوپینگ ورزشکارا بودن که مثبت نشه الان نگران تست کرونا هستن که خدای نکرده نکنه مثبت از آب در بیاد که در این صورت دیگه نه تنها فقط بازیکن بلکه کل تیمو می خوابونن!

خلاصه این پزشک در مصاحبه‌ش گفته که: ” کیت‌ها قیمت‌های متفاوت از حدود ۲۰۰ هزار تا ۸۰۰ هزار تومان دارند که ما از بهترین و گران‌ترین کیت و بهترین آزمایشگاه استفاده کردیم. هزینه زیادی به ما تحمیل شد. کسانی که مثبت اعلام شوند، قطعاً مثبت هستند”.

آقای دکتر زارع درکمتر از نیم دقیقه بعد موقع آمار دادن گفت: ” از دیشب که تعداد مثبت‌ها به ما اعلام شد و اسامی آن‌ها به دست ما رسید، تیم را به قرنطینه بردیم. اکنون در تهران هستیم. تعداد مثبت‌ها از ۵ نفر بیشتر و کمتر از ۹ نفر است.”

بالاخره نفهمیدیم این کیت‌های گرونقیمت قطعاً مثبته یا نه؟ اگه آره، پس چرا بین 5 تا 9 نفر؟ من فکر کنم تعریف ما از واژه‌ی ” قطعاً” با آقای دکتر زارع کمی فرق می کنه! برای ما معنی “یقینا” رو می ده برای ایشون: “احتمالا”!