طنز پرداز : همایون حسینیان

یکی از اتفاقات جالب شیوع کوید-۱۹، رو شدن بسیاری از خلاقیت ها و سرریز کردن دانش بشری! در جهان بود.

بعد از همه‌گیر شدن این ویروس افراد مختلف از پایین‌ترین قشر جامعه بگیر برو تا بالاترین مقامات جهانی، با یک بررسی جزیی چند روزه؛ همه و همه احساس کردند اطلاعات ذیقیمتی دارند که می تونه برای بشر امروز مفید باشه. پس از مدت کوتاهی سرعت گسترش این اظهارنظرها از سرعت گسترش کرونا پیشی گرفت و بسیاری از عقلا و پزشکا و صاحب‌نظرا بیشتر وقتشون؛ به جای جلوگیری از رشد کرونا؛ صرف جلوگیری از رشد این فضائل در جامعه شد.

خلاصه فضای مجازی پر شد از توصیه‌های پزشکی؛ از مصرف زیاد ویتامین دی بگیر تا مضر بودن این ویتامین و استفاده ادرار شتر و لیس زدن به در و دیوار و تزریق ماده ضدعفونی به بدن، تازه یه حزب اسراییلی به طرفداراش گفت که اگه به ما رای بدین کرونا نمی‌گیرین! و جالب اینکه رهبر این حزب خودش کرونا گرفت.

منم که تو خونه همچنان تو قرنطینه موندم و با شنیدن روزانه این اخبار یه چشمم اشکه یه چشمم لبخند! اون اوایل که با هر توصیه‌ای درمانی از هر کسی می دویدم سریع انجامش می‌دادم ولی بعد از مدتی متوجه شدم که  دارم ده تا عمل متضادو همزمان باهم انجامش می‌دم که دیگه قطعش کردم.

شانس آوردم این قطع کردن قبل از کشف اثرات روغن بنفشه بوده وگرنه اگه ادامه ش داده بودم الان تو حیاط خونه‌م یه الاغ واسه تولید عنبرنسا و یه شتر برای بهبود گوارش! پارک بود و تو باغچه هم کلی بنفشه کاشته بودم و تو خونه هم سرم وایتکس انبار کرده بودم و هی خودمو اسپند دود می‌دادم و نصف وقتمو سشوار تنفس می‌کردم!

به هرو خدا خیلی رحم کرد. وضعیت مداوای این بیماری هم که با کشف‌های زیادی روبرو شده هر کشوری الان ادعای ساخت واکسن این ویروسو داره. یعنی علم پزشکی تا حال با چنین تعداد دانشمندی روبرو نشده بود. دیگه حتی بیل گیتس که این پاندمیو قبلا به نوعی پیش‌بینی کرده بود الان تو هر جایی دعوت می شه و اولین خواسته دعوت‌کننده هم اینه: آقا ما چه خاکی به سرمون کنیم؟ بعد بیل گیتس یه چند لحظه تفکری می کنه و رو می کنه می گه: “تا می تونین تو خونه‌ها ویندوز نصب کنید! تا هوا جریان پیدا کنه. ماسک فیلتردار هم فایده‌ای آنچنانی نداره. کووید-۱۹ کلی فیلترشکن داره!” آخرش هم رو می‌کنه به دوربینو می گه: “دنیا داره خودشو دی باگ می کنه!