واکسیناسیون

همایون حسینیان

با اومدن ویروس جدید کرونا و ایجاد مشکلات زیاد برای بشریت، این ویروس مزیت‌های زیادی هم داشته مثلا یکی از ویژگی‌های کوید ۱۹ اینه که اکثر مرزها به خاطرش بسته شدن! و دیگه نمی‌شه به راحتی هرجا که می‌خوای بری و به استثنا چند مورد جزیی مثل قاچاق مواد مخدر! حمل‌ونقل باقی چیزها در جهان یا قطع شده و یا بسیار سخت شده.

خب لابد می پرسین مزیت این ممنوعیت چیه؟

یکی از دوستام تازگی همسرش هفت ماهه زایمان کرده و سومین بچه‌شو که یه پسر گوگولی مگولیه به دنیا آورده. چون اسم بچه‌های قبلیش امید و فرید بوده اسم این یکیو گذاشته کوید! خدمتتون عرض بکنم که یکیش اینه که تا یه مدت اختلاسگرای عزیز نمی تونن مثلا از ایران برن کانادا یا از کانادا بیان ایران!و در نتیجه این تلاشگران اقتصادی هم یه استراحتی به خودشون می‌دن و هم پول کمتری از کشور خارج می‌شه!

 تو خونه موندن آقایون دیگه مشکل ساز نیست و هر مردی از زنش سرکوفت نمی‌خوره که چرا هی خونه نشستی و بیرون نمی‌ری!

دومین مزیت کرونا، کم شدن عملیات تروریستی در جهانه؛ چون با توجه به رفت و آمد محدود و معدود در جهان، طبیعتا تروریست­ها برای عبور و مرور و انتقال مواد منفجره دچار مشکل شدن و بسیار سختشونه که یه عملیاتو برنامه‌ریزی کنن! سومین مزیت؛ گرم شدن کانون خانواده‌ها با حضور زیاد اعضای خونواده در کنار هم و همچنین اشتیاق بیشتر برای فرزندآوری در بین اوناس که اگه فرض کنیم قرنطینه از بهمن‌ماه یا همون اواخر ژانویه شروع شده باشه نتیجه‌شو می‌تونین از دوماه بعد ببینین! 

 


این داستان را با صدای نویسنده گوش کنید


 

یکی از دوستام تازگی همسرش هفت ماهه زایمان کرده و سومین بچه‌شو که یه پسر گوگولی مگولیه به دنیا آورده. چون اسم بچه‌های قبلیش امید و فرید بوده اسم این یکیو گذاشته کوید!

همچنین تو خونه موندن آقایون دیگه مشکل ساز نیست و هر مردی از زنش سرکوفت نمی‌خوره که چرا هی خونه نشستی و بیرون نمی‌ری!

به هررو یکی دیگه از امتیازات خونه موندن، پایین اومدن آمار دزدیه چون که اصلا خونه‌ی کسی خالی نمی‌مونه تا دزد بتونه بره و ازش دزدی کنه.

یکی از ویژگی‌های خیلی خوب کوید ۱۹ اینه که خیلی از رهبران کشورها متوجه شدند با قلدری و بدون مطالعه و رجوع به علم هر چیزیو نمی شه کنترل کرد و اگه بخوان بدون توجه به نظر اهالی فن، کار خودشونو بکنن، کرونا هم کار خودشو می کنه!

آخرین مزیتی که تواین مطلب می‌خوام براتون بگم اینه که دیگه ما نویسنده‌ها؛ احساس نمی کنیم کارمون بی‌فایده‌س و حداقل رو ناچاری هم که شده یه عده مطالبمونو می خونن!

دوستان خواننده می تونن درصورتی که کارکردهای مثبت دیگه‌ای از کرونا کشف کردنو برای ما بنویسن تا در شماره بعدی اونارو جهت اطلاع بقیه منتشر کنیم هر چی باشه از بیکاری که بهتره!