این روزها و با وجود شرایط سخت زندگی برخی از نیازهای بدن برای داشتن زندگی سالم باید تامین شوند. این الزامات فقط غذای سالم یا ورزش منظم نیست. شما باید نیازهای عاطفی و روانی بدن خود را نیز برطرف کنید. آنها ذهن شما را آرام و سالم می کنند. البته اکثر افراد غالباً این موارد را نادیده می گیرند و فقط بر نیازهای جسمی بدن تمرکز می کنند. اگر از این موارد غفلت شود، ممکن است احساس تحریک و نارضایتی کنید. در ادامه مقاله زیر به برخی از نیازهای روحی و روانی بدن که شما باید بیشتر به آنها توجه کنید، اشاره شده است.

 در یک رابطه سالم وارد شوید

وقتی در زندگی خود با دشواری هایی روبرو هستید، لازم است کسی از شما مراقبت کند. یک رابطه زمانی قابل اطمینان خواهد بود، که شخصی وجود داشته باشد، که احساسات شما را کاملاَ درک کند و شما را به خوبی بشناسد. همچنین، اگر کسی را دوست دارید، پس دلیلی برای زندگی شادتر خواهید داشت. نیازهای عاطفی شما می تواند با داشتن یک رابطه سالم برآورده شوند.

به دنبال ارتقا در شغل و حرفه خود باشید

اگر مدت طولانی در شغلی ثابت کار می کنید، ممکن است ناامید شده و دچار افسردگی شوید. برای رفع نیازهای روانی خود، باید نوعی رشد حرفه ای داشته باشید. این می تواند هر چیزی از افزایش حقوق گرفته تا ارتقا سطح شغلی باشد. اگر شرکتی که در آن مشغول به کار هستید فرصت های رشد برای شما فراهم نمی کند، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که به دنبال کار جدید باشید. رشد حرفه ای به شما انگیزه می دهد و همچنین شما را خوشحال تر می کند.

۴ کاری که باید متفاوت انجام دهید

چه عواملی باعث می شود فرد آرامش داشته باشد؟

مراقبه کنید

از آنجا که برای حفظ سلامت جسمی، یک جلسه تمرین لازم است، به همین شیوه برای حفظ سلامت روان خود نیز باید مراقبه کنید. این باعث آرامش ذهن شما شده و تمرکز بهتری نسبت به کار خود خواهید داشت. مدیتیشن(Meditation) همچنین باعث می شود، ذهن شما از تمام شلوغی های زندگی فاصله بگیرد.

جدا از مراقبه، برای استراحت در کار و برنامه منظم خود، می توانید تنها در مکانی آرام بنشینید و کاری انجام ندهید. این درمانی خوب برای ذهن و کل بدن شما خواهد بود.

به دنبال علایق خود باشید

گاهی وقت ها درگیری در مسائل زندگی و رسیدگی به اطرافیان باعث کم توجهی نسبت به خودتان می شود. این موضوع برای زنان شاغل بحث برانگیز تر است، زیرا آنها علاوه بر مسئولیت های بیرون از خانه مسئولیت خانه داری و فرزندان را نیز بیشتر برعهده دارند و همین به مرور باعث کم توجهی آنها نسبت به خود شده و با احساس درماندگی همراه خواهد بود، به همین دلیل بهتر است زمانی را برای پرداختن به سرگرمی ها و علایق خود اختصاص دهید این به سلامت روحی و روان شما بیشتر کمک خواهد کرد.

ارتباطات اجتماعی خود را بیشتر کنید

متاسفانه تنهایی به یکی از مهمترین معضلات زمان ما تبدیل شده است. تنهایی برای سلامت روان بسیار مضر است ارتباط با دیگران شما را با توانایی ها و استعدادهای درونی خویش بیشتر آشنا می کند. در واقع ارتباط اجتماعی یک نوع رابطه و رقابت سالم را در بین افراد جامعه به وجود خواهد آورد و این خود مقدمه شکوفایی استعداد های افراد است. از طرف دیگر ارتباط با دیگران شما را با تفکرات و دیدگاه های مختلف و متفاوت آشنا می کند و می‌تواند به نیازها و کنکاش های روحی شما پاسخ دهد.