همان گونه که در سلسله مقالات پیشین اشاره کردیم بسیاری از علائم قابل مشاهده پیری در صورت بیشتر به علت کاهش حجم پوست اتفاق می افتد. لذا در این مقاله به مقدمات و انواع ژل های تزریقی جهت رفع چین و چروک های استاتیک و جوانسازی پوست می پردازیم.خطوط دینامیکی که در اطراف بینی، دهان، پیشانی، چشم و گونه مشاهده می گردند با افزایش سن و به تدریج در اثر کاهش حجم عمیق تر شده و تبدیل به خطوط استاتیک می‌شوند.

تزریق ژل یا هر نوع فیلر درمی دیگر می تواند این حجم از دست رفته پوست را جبران و چین و چروکهای صورت را مسطح نماید. کاربردهای دیگر تزریق انواع ژل و فیلرها افزایش حجم لبها، لیفت ابرو، رفع گودی های صورت و برجسته سازی گونه ها و چانه و ایجاد زاویه فکی جهت زیباتر شدن چهره است. جوانسازی پوست دست ها با استفاده از تزریق فیلرهای درمی از دیگر کاربردهای پر طرفدار آن است.

اغلب کاربردهای تزریق ژل توسط FDA مورد تائید قرار گرفته اند. با این حال برخی از نواحی صورت به دلیل وجود عروق و اعصاب مهم جزو نواحی پرخطر یا عدم تائید FDA هستند که لزوم انجام این اعمال توسط پزشکان صاحب صلاحیت و مجرب را گوشزد می نماید.

تزریق ژل، یکی از رایج ترین عمل زیبایی

بر اساس آمارهای جامعه جراحان پلاستیک و زیبایی آمریکا درمان با فیلرهای درمی به یکی از رایج ترین اعمال زیبایی در ایالات متحده تبدیل شده است. یعنی رتبه دوم پروسیجرهای زیبایی پس از تزریق توکسین بوتولینوم، تزریق فیلرهای درمی هستند. کاربردهای اولیه، درمان چین و چروک پوستی بودند ولی درمان های پیچیده‌تر از قبیل فرم دهی و تغییر شکل چهره برای حصول زیبایی روش های پیشرفته آن محسوب می گردند.

ترکیب، طول اثر، قابلیت لمس، روش تجویز، عوارض و سایر فاکتورها در مورد فیلرهای تزریقی متفاوت هستند.

دستیابی به نتایج دلخواه و قابل قبول زیبایی و به حداقل رساندن عوارض بستگی به عوامل متعددی نظیر مهارت فرد تزریق کننده، آگاهی از آناتومی و نوع فیلر درمی و نیز علم و شناخت کافی از نسبت های مربوط به قرینگی و زیبایی چهره دارد.


گپ و گفت با هدیه صفیاری – بانوی کارآفرین در ونکوور (فیلم کامل)


استحاله بیومتریک چیست؟

در دو سوم تحتانی صورت کاهش حجم و شلی پوست واضح تر بوده و تزریق فیلرهای درمی در این نواحی بیشترین کاربرد را دارند. کاهش حجم صورت که از آن به عنوان  استحاله بیومتریک  یاد می شود، در اثر بازجذب استخوان های صورت، تحلیل بافت های زیر جلدی و کاهش، جذب و افتادگی توده های چربی زیر جلدی اتفاق می‌افتد.


در ۵ دقیقه منزل مسکونی خود را با بهترین قیمت در کانادا بیمه کنید ( از ۱۲ دلار در ماه!)

با افزایش سن نمای صورت از حالت چانه کوچک همراه با گونه های برجسته به حالت گونه های صاف و چانه برجسته تغییر شکل می دهد و به نظر می رسد بخش پایینی صورت سنگین شده است (Heavy-Bottom).

برای مطالعه بیشتر :

جوانسازی پوست با تزریق توکسین بوتولینوم

Heavy-Bottom

ژل های تزریقی به انواع موقت، نیمه دائم، دائم تقسیم بندی می شوند و از نظر نوع ماده تشکیل دهنده هم انواعی دارند که در شماره آینده نشریه به آنها خواهیم پرداخت.