بسیاری از ما به دنبال تقویت روابط خانوادگی و افزایش مهرو محبت در بین اعضای خانواده خود هستیم. در این مقاله چهار روش ارائه شده است که با استفاده از آن ها می توانید پیوندهای خانواده خود را تقویت کنید.

 

۴ کاری که خانواده های آگاه، آن ها را متفاوت انجام می دهند:

  1. با نقص های خود رو به رو شوید

حتی در بهترین حالت، هیچ یک از ما والدین کاملی نیستیم. ممکن است عصبی شویم، بیش از حد واکنش نشان دهیم و کارهایی را انجام دهیم که بعدا آرزو کنیم کاش چنین کاری نکرده بودیم. در طول این شرایط خاص در جهان، احتمالاً فرزندپروری متفاوت و سخت تر از هر زمان دیگری می شود.



ناگفته هایی درباره رضا روحانی – گپ و گفت اختصاصی پلاک ۵۲

بیایید صادق باشیم. شما اشتباه خواهید کرد، احساسات فرزندان خود را جریحه دار خواهید کرد و نخواهید توانست به تمام روش هایی که خودتان می خواهید یا راه های مورد نظر فرزندانتان عمل کنید، اما هیچ کدام از این ها شما را به والدین بدی تبدیل نمی کنند.

 

در واقع وقتی ما خودمان را به خاطر اشتباهات و نقص های خود مورد حمله قرار می دهیم، درد، ترس و قطع ارتباط بیش تری ایجاد می کنیم.

شاید بچه های شما بیش تر از حد معمول تلویزیون تماشا می کنند یا مثل گذشته غذای سالم نمی خورند. به جای سخت گیری به خود، این نقص را بپذیرید. به خود یادآوری کنید که هیچ کتابی درباره نحوه رفتار والدین در هنگام شیوع بیماری همه گیر نوشته نشده است.

  1. با دقت گوش کنید

حتما برای شما نیز پیش آمده که در حالی که فرزند یا همسرتان با شما صحبت می کند و شما در حال خواندن ایمیل یا چک کردن تلفن خود بوده اید و فقط سر خود را به گفته های آن ها تکان می دهید و ناگهان متوجه می شوید که حتی یک کلمه از مکالمه آن ها را گوش نکرده اید!

ما اغلب حواسمان پرت می شود و با توجه به این که بسیاری از ما در خانه مشغول کار هستیم، تمرین گوش دادن فعال، دشوارتر است.

با گوش دادن با دقت، احتمال سوءتفاهم را کاهش می دهیم و فرصت ارتباط و رشد بیش تری را در بستر خانواده ایجاد می کنیم.

  1. با شجاعت ارتباط برقرار کنید

بیایید صادق باشیم، آسیب پذیر بودن سخت و گاه حتی ترسناک است، به همین دلیل است که بسیاری از ما گاهی اوقات از ایجاد گفتگوهای جنجال برانگیز با یکدیگر اجتناب می کنیم. اکنون که بیش تر اوقات در خانه هستیم، احتمال مشاجره با شریک زندگی یا یکی از اعضای خانواده بیش تر از قبل است.

بخشی از برقراری ارتباط به معنای تأمل در افکار و احساسات درونی است. به عنوان مثال اگر از شریک زندگی خود ناراحت هستید، از خود بپرسید از ادامه دادن این ناراحتی چه چیزی نصیب شما می شود؟

نقش زن در لیلی و مجنون نظامی – قسمت دوم

بیایید دیگر اسطوره نسازیم

در حالی که در حال حاضر ممکن است کنار رفتن از صحبت کردن درباره چیزی دردناک یا ناراحت کننده راحت تر باشد، اما حرف های ناگفته و حل نشده می تواند به یک سم در زندگی تبدیل شود. حقیقت این است که صریح و صادق بودن با یکدیگر در مورد آن چه شما نیاز دارید می تواند پایه و اساس چیزهای بهتر برای آینده را ایجاد می کند.

  1. قدرشناسی را تمرین کنید

با توجه به شرایط فعلی تمرکز بر روی چیز دیگری غیر از چیزهای بد اطراف، ممکن است غیرممکن باشد؛ با این حال یافتن چیزهای کوچک برای قدردانی از آن ها مانند نور آفتاب، وعده های غذایی گرم، گل های باغ و غیره می تواند روحیه شما را تقویت کند. مثلا می توانید از آماده بودن به موقع همسر خود قدردانی کنید.

قدردانی و سپاسگزاری از برنامه های معمول شما می تواند به کل اعضا خانواده شما در این مدت، آرامش ببخشد.