مکبث  تنها تراژدی شکسپیر است که در آن پیام‎آوران شر و پلیدی و پیشگویان اهریمی زمین و آسمان را در دست گرفته‌اند. این نمایشنامۀ جاویدان، ماجرای آسیب جسمی و آثار منفی روحی-روانی جاه‌طلبی سیاسی و کسانی که به‌دنبال نفس قدرت هستند را به بهترین شکل نمایش‌پردازی و دراماتیزه کرده ‌است.

تراژدی مکبث شرح زندگی پر حادثه سرداری دلیر و لایق به نام مکبث است که در شب تلخ با وسوسۀ جادوگران و همسرش، پادشاه دانکن را در خوابگاه خود به قتل می‌رسانند.


اپرای مکبث را تماشا کنید

تماشای فیلم تئاتر اپرای عروسکی  مکبث که در اجرا جزو دشوارترین تراژدی‌هاست، تجربه و لذتی وصف ناشدنی از تأثیر هنر و نبوغ را بر عمق وجود هر تماشاگری بر جای می‌گذارد؛ چرا که این اپرا برای نخستین بار به صورت نمایش عروسک نخی با حضور نزدیک به صد عروسک به روی صحنه رفته است.

بهروز غریب‌پور

این نمایش فوق‌العاده با انتخاب نقش‌خوانان برتر اپرای اروپایی دارای بار دراماتیک فوق‌العاده‌ای بوده و اجرای آن به زبان ایتالیایی توسط یکی از شاخص‌ترین آهنگسازان اپرای جهان جوز به وردی (Giuseppe Verdi) شاهکاری هنری را خلق کرد. بهروز غریب‌پور در کنار انتخاب صحیح موسیقی با طراحی منحصر به فرد صحنه نیز توانست جایزه بهترین طراحی صحنه را از کانون منتقدان تئاتر ایران دریافت کند.

این کارگردان سنندجی تمام مراحل تولید اپرای عروسکی مکبث را در ایران و توسط گروه آران انجام داده و با بهره‌گیری از بازی جوزپه تادی، جوانی فویانی و بریژیت نلسن در کنار عروسک گردانی مریم اقبالی، علی پاکدست، علی ابوالخیریان، مرجان احمدی و سایرین اپرای 2 ساعته‌ای را در طول 56 شب برای بیش از 7 هزار تماشاگر بر روی صحنه برد.