گپ و گفت با رضا روحانی | پلاک ۵۲

آخرین شماره مجله پلاک52

نوشته ها


گپ و گفت با رضا روحانی

استفاده از مطالب، تصویرسازی ها، عکس ها، فیلم ها و پادکست ها با ذکر منبع و لینک مستقیم به وب سایت پلاك 52 بلامانع است.

پاتوق, چهره ها

گپ و گفت با رضا روحانی 

قانون پایستگی هنر و موسیقی

گپ و گفت با رضا روحانی

آهنگساز و نوازنده پیانو

اشاره:

اگر یادتان باشد در فیزیک اصلی وجود دارد تحت عنوان قانون پایستگی ماده و انرژی. بر اساس این قانون، ماده و انرژی در عالم هستی از بین نمی رود بلکه از حالتی به حالت دیگر تغییر می کند. به نظر من تعریف جدیدی از این قانون درباره خانواده محترم روحانی صادق است که می توانیم از آن به عنوان قانون پایستگی هنر و موسیقی یاد کنیم.

اگر لحظه به اسامی بزرگانی در تاریخ هنر ایران زمین چون انوشیروان روحانی، شهرداد روحانی، اردشیر روحانی، شهریار روحانی، رضا روحانی ( پدر بزرگ و نوه)، آریا روحانی،… فکر کنیم می بینیم که هنر و موسیقی در این خانواده از بین نمی رود بلکه به ظرافت و با زیبایی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و تکامل پیدا می کند.

 

هنر و موسیقی در این خانواده از بین نمی رود بلکه به ظرافت و با زیبایی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و تکامل پیدا می کند.

در این بزرگ خاندان، پدر بزرگ، فرزندان و نوه ها هنرمند بوده اند و هستند. از آن نوع هنری که فاخر است، خاطره ساز است، انسان تربیت می کند و تو را به وجد می آورد. اما این فقط هنر نیست که در این خانواده جریان دارد. اصالت هم هست. اصالت در موسیقی، اصالت در شخصیت. موسیقی آن ها بر دل می نشیند چون از دل برون می آید.

خلاصه فیلم گپ و گفت پلاک ۵۲ با رضا روحانی

رضا روحانی در کنار پدر

افتخار داشتیم میزبان رضا روحانی در برنامه پاتوق این شماره پلاک ۵۲ باشیم.  او فرزند انوشیروان روحانی است و یاد موسیقی غنی، روی گشاده و شخصیت مهربان و اصیلی که از پدر بزرگوارش در خاطرمان نقش بسته را برایمان تازه می کند.

رضا روحانی در کنار ریشه های خانوادگی و استعداد ذاتی، سال ها در بهترین دانشگاه ها در آلمان و آمریکا در رشته موسیقی تحقیق و تحصیل کرده است.

 

رضا در کنار پدر انوشیروان روحانی

 

رضا روحانی فرزند انوشیروان روحانی است و یاد موسیقی غنی، روی گشاده و شخصیت مهربان و اصیلی که از پدر بزرگوارش در خاطرمان نقش بسته را برایمان تازه می کند.

گپ و گفتی متفاوت پلاک۵۲ با نیکیتا (برنامه استیج) و شری ام: تماشا کنید

آشنایی با دانشگاه های کانادا >> این قسمت : دانشگاه تورنتو و شرایط اخذ پذیرش تحصیلی

او از نوجوانی برای تحصیل موسیقی به آلمان می رود و با رتبه عالی از دانشگاه‌ هانوفر فارغ التحصیل می شود. سپس به ایران باز می گردد و به اتفاق همایون نصیری نوازنده پرکاشن، کوروش بابایی نوازنده کمانچه و دارا دارایی نوازنده گیتار بیس الکتریک گروه آن سوی ماه را برای خلق قطعات موسیقی بی کلام شکل می دهند و کارنامه درخشانی از خود به جای می گذارند.

>> شرکت در مسابقه بزرگ پانتومیم و تقلید صدا با جوایز ارزشمند

 

رضا روحانی و فرانک مجری شبکه تلویزیونی من و تو

سفر به آمریکا

پس از چند سال فعالیت، رضا روحانی راهی آمریکا می شود در کنار فعالیت حرفه ای در آهنگسازی، اجرا و آموزش موسیقی، تحصیلات خود را در سطوح عالی ادامه داده و مدرک کارشناسی ارشد خود را در ساخت موسیقی فیلم از کالج موسیقی برکلی دریافت می کند. او در فصل اول و دوم برنامه استعداد یابی استیج یکی از چهار داور بود و بسیار خوش درخشید و بیشتر از قبل محبوب دل های ایرانیان شد.

 

 

 

رضا روحانی و  سارا نائینی

در این سال ها اجراهای زیادی از رضا روحانی دیده ایم که همگی عالی و بدون نقص هستند اما شاید همکاری او با سارا نائینی، فصلی جدید در موسیقی را شکل داده که می توان با تمام وجود از آن لذت برد و به آن افتخار کرد.

گپ و گفت با سارا نائینی خواننده و معلم آواز

گپ و گفت با ترنج کیوان

چهل و چهار اندیشه، یک باور -جشن تولد پلاک۵۲

 

در ادامه با افتخار شما را به مشاهده گپ و گفتی اختصاصی که با رضا روحانی عزیز انجام داده ایم، دعوت می کنیم. امیدواریم که مانند ما، شما هم از آن لذت ببرید:


 

این ویدیو را می توانید در کانال آپارات پلاک ۵۲ تماشا کنید

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب مرتبط

مطالب قبلی و بعدی