هرچه رو به پاییز و زمستان می رویم و هوا سردتر می شود، می توانیم برای دکور فضای داخلی خانه از رنگ های بیشتر و جذاب تری استفاده کنیم. تا انتها این مطلب با ما همراه باشید تا از نکات جالبی که در این زمینه بیان می کنیم با خبر شوید.

۱. طرح دکور  با رنگ های آبی

به طور کلی، آبی یکی از محبوب ترین رنگ ها در همه زمان ها است و جای تعجب نیست زیرا رنگ سبز مایل به آبی یادآور آرامش مطلق است. باید توجه داشته باشید که در کنار رنگ آبی شما می توانید از یک طیف رنگ پاییزی استفاده کنید تا انرژی بیشتری را به فضای داخلی خانه خود انتقال دهید. یکی از رنگ هایی که در کنار آبی بسیار زیبا می شود رنگ بژ است که باعث می شود فضای داخلی به طرز عجیبی آرامش بخش شود.

رنگ آبی حتی با رنگ های مکمل مانند مرجانی، سرمه ای، کرم، طلایی یا قهوه ای به خوبی ترکیب می شود.

شما می توانید سقف یا ستون های خانه را به رنگ آبی دربیاورید و در کنار آن از اکسسوری هایی به رنگ های دیگر استفاده کنید. اگر عاشق طرح دکور پاییزی هستید، این ایده یکی از بهترین ها است.

۲. طرح دکور با رنگ سبز

طرح دکور پاییزی بدون رنگ سبز کامل نمی شود. رنگ های عمیق و غنی که یادآور گیاهان همیشه سبز است به خوبی با قهوه ای و سایر رنگ ها ست می شوند تا ظاهری طبیعی دلپذیر ایجاد کنند. همچنین یک رنگ نشاط آور است که می تواند احساس تجدید حیات، هماهنگی و تعادل را تقویت کند.

استفاده از رنگ سبز زیتونی و خزه ای روی دیوار جذابیت بیشتری ایجاد می کنند. برای حفظ طیف رنگ پاییزی، دیوارهای سبز زیبا را با سایه های نارنجی و خاکستری ست کنید.



می توانید با گیاهانی که در آب و هوای سرد رشد می کنند، اکسسوری های زیبایی ایجاد کنید. گیاهان سالم خود را در گلدان های زیبای سرمه ای، زرد و گندمی رنگ قرار دهید تا بیشتر با رنگ این فصل سازگار باشد. برای ایجاد جلوه ای لوکس و گرم، از روکش های سبز مخملی برای مبلمان خود استفاده کنید.A post shared by * (@navidhakimihome

۳. طرح دکور  خردلی

خردلی پرتویی از شادی را در طرح دکور پاییزی به ارمغان می آورد. با توجه به اینکه رنگ زرد باعث تحریک مغز می شود، تا حد زیادی بر روحیه افراد تاثیرگذار است. از طرف دیگر، اثر انرژی زای رنگ زرد می تواند روحیه شما را در روزهای ابری تقویت کند. علاوه بر این، خردلی در کنار قرمز و قهوه ای یکی از رنگ هایی است که بیشتر یادآور فصل پاییز است.

با یک طیف رنگی سفید و خردلی، نور آفتاب را به فضای داخلی خود اضافه کنید. استفاده از رنگ زرد ملایم در یک اتاق خواب سفید پر از نور، نور طبیعی را افزایش می دهد.

از رنگ خردلی در کنار یک پس زمینه خاکستری سرد استفاده کنید تا به دکوراسیون داخلی شما بیشتر جلوه دهد. این کار باعث گرم شدن اتاق نیز می شود.

۴. طیف رنگ قهوه ای

هیچ رنگی به اندازه شکلاتی و قهوه ای فضای خانه را دنج نمی کند. استفاده از رنگ قهوه ای و در کنار آن اکسسوری های چرمی نیز به فضای داخلی خانه گرما می بخشد. اما باید توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این رنگ در طرح دکور پاییزی می تواند نتیجه ای برعکس در پی داشته باشد. بنابراین، با ایجاد تعادل بین رنگ های قهوه ای با رنگ های متضاد یا مکمل مانند سفید، سیاه و سبز، فضای داخلی خود را جذاب نگه دارید.

با استفاده از رنگ های قهوه ای مختلف به فضای خانه خود عمق بیشتری ببخشید و آن را بزرگتر نشان دهید. یک رنگ پایه روشن یا تیره را انتخاب کنید و سایر عناصر اتاق خود را طبق آن انتخاب کنید.

۵. طرح دکور با رنگ نارنجی

نارنجی یک رنگ برای اطمینان بخشیدن به فضای داخلی است. احساس گرما می تواند باعث تقویت خلاقیت شود و برای گذراندن وقت بیشتر در داخل خانه بسیار عالی است. برخلاف نارنجی روشن، نارنجی تیره نیز می تواند آرامش بخش باشد. این رنگ شاد حتی می تواند همراه با دکوراسیون سفید و سبز احساس روزهای آفتابی پاییز را تداعی کند.

۶. ترکیب رنگ های صورتی

اگر می خواهید شادی بیشتری را در فضای داخلی خود ایجاد کنید، از یک پالت رنگی پاییزی صورتی استفاده کنید. این رنگ بندی می تواند هم باشکوه و سنتی به نظر برسد و هم پر جنب و جوش باشد. رنگ صورتی نه تنها ظاهری زیبا ایجاد می کند بلکه جوی عاشقانه را نیز به خانه شما هدیه می دهد.

۷. طیف رنگ زغالی

این رنگ نه تنها به خانه شما عمق می دهد، بلکه می تواند یک جو تیره ایجاد کند. به این ترتیب هر اکسسوری در این نوع دکوراسیون بیشتر جلوه خواهد داشت. در نتیجه، فضای داخلی زغالی باعث ایجاد دکوراسیون زیبا در فصل پاییز می شود.

از رنگ زغالی به عنوان پس زمینه استفاده کنید تا سایر ترکیبات رنگ پاییزی برجسته شوند. فرش، مبل، تختخواب یا دیوارهای زغالی رنگ پایه ای برای برجسته سازی اکسسوری های دیگر مانند کوسن ها هستند.

۸. طرح دکور با رنگ بادمجانی و بنفش

بادمجانی رنگ مناسبی برای طرح دکور پاییزی است. خبر خوب این است که بادمجانی، از خانواده صورتی و بنفش و دارای طیف رنگ های مختلف از ملایم تا پررنگ و روشن است.

بنفش رنگی غنی و مجلل است. با استفاده از طرح های بنفش در دکور پاییزی خود، از این گزینه حداکثر استفاده را ببرید.