پیک نیک رفتن همیشه به معنای خاطره سازی برای خانواده و به ویژه کودکان است. بارفتن به هوای آزاد، استخوان ها محکم تر می شوند، جذب ویتامین D افزایش پیدا می کند و روحیه اجتماعی کودکان بسیار بهتر می شود.

با کمتر شدن محدودیت های کرونا و واکسینه شدن مردم جهان به زودی می توان دوباره بچه ها را به پیک نیک برد؛ اما چیزی که من همیشه به فکر آن هستم، این است که پدر و مادر های امروزی فکر می کنند بچه ها خیلی کودک هستند و به آن ها هیچ کاری را آموزش نمی دهند و دائماً خودشان تمام کارهای آنها را انجام می دهند.

کل روز با جملاتی مثل:

دست نزن، نمی خواد تو انجام بدی و خودم انجام میدم

تمام می شود!

امر و نهی بی اندازه، همیشه باعث می شود که کودکان نتوانند در آینده از پس کارهای خودشان به درستی بربیایند.

>> اگر در کانادا زندگی می کنید و به کمپینگ علاقه دارید :
لیست پارک هایی که می توانید برای کمپینگ آنلاین رزرو کنید
.

از جمله کارهایی که باید به کودکان آموزش داده شود نحوه ی پیک نیک رفتن و آماده کردن وسایل پیک نیک است. بگذارید یادبگیرند تا وقتی بزرگ شدند به راحتی و بدون استرس وسایل پیک نیک خود و خانواده شان را آماده کنند و سربار دیگران نباشند.

 اولین کار نوشتن یک لیست است که طبق اولویت ها باید آماده شود.

 ۱. غذا، آب و میوه

۲. وسایل سفره (از خود سفره گرفته تا لیوان، بشقاب، چاقو، کبریت و…)

۳. زیر انداز و وسایل راحتی

۴. وسایل سرگرمی

۵. کمک های اولیه

۶. مواد بهداشتی(حوله، دستمال کاغذی)

برای مطالعه بیشتر :آرامش یافتن با چادر زدن در دل طبیعت

 

 آماده کردن غذای پیک نیک به همراه کودکان

مهم ترین نکته در پیک نیک آماده کردن یک غذای سالم و خانگی است. تلاش کنید به همراه فرزندانتان یک غذای خانگی بپزید و به همراه کودکان آن ها را بسته بندی کنید. می توانید میوه های فصل را هم در سبد غذایی خود قرار دهید.

به آنها یاد بدهید چطوری یک غذای سبک و سالم برای پیک نیک آماده کنند، چطور میوه ها را بشویند و چطور آنها را در بسته بندی های کوچک، بسته بندی کنند.


در ۵ دقیقه منزل مسکونی خود را با بهترین قیمت در کانادا بیمه کنید ( از ۱۲ دلار در ماه!)

به آن ها خاطر نشان کنید که بهتر است میوه هایی مثل موز را به همراه خود ببرند، تا زمان از دست رفتن انرژی بتوانند از آن استفاده کنند.

به آنها آموزش دهید مواد غذای باید در بسته های کوچک باشند تا حمل کردن آنها در بیرون راحت تر باشد، حتما آب را هم فراموش نکنید به آن ها یاد بدهید که آب باید در چه ظرفی باشد که از آن آب نشت نکند و دیگر وسایل سبد را مثل کبریت یا نمک را خیس نکند.


 گپ و گفت با هدیه صفیاری – بانوی کارآفرین در ونکوور


وسایل راحتی در پیک نیک

به فرزندان خود آموزش دهید که برای راحتی بهتر است با خود یک زیر انداز داشته باشند که بتوانندآن را روی زمین پهن کنند و راحت بنشینند.

میتوانید چند تشک کوچک و چند عدد بالشت نیز در این لیست قرار دهید تا بهتر به آنها خوش بگذرد. با داشتن زیر انداز و تشک و چند وسیله راحتی مثل یک صندلی می توانید با آنها آرامش در پیک نیک را یاد بدهید، به آنها یادآوری کنید که برای  آرامش و راحتی  به پیک نیک می روند.


 سرگرمی ها

سعی کنید به بچه ها آموزش دهید که باید در چه مکان هایی به پیک نیک بروند، بهتر است که در نزدیکی یک زمین بازی یا تفریحگاه پیک نیک را در نظر بگیرید تا فضایی برای بازی آنها محیا باشد یا بتوانند رقص و پایکوبی و بازی های دسته جمعی داشته باشند. حتما یک توپ یا طناب برای بازی بچه ها با خود ببرید.

 قرار دادن مواد بهداشتی

به کودکان خود آموزش دهید نیاز است در وسایل خود حوله و دستمال کاغذی را در اندازه های مختلف داشته باشند تا بتوانند در موقع نیاز از آنها استفاده کنند. همراه داشتن پاکت یا کیسه های پلاستیکی را نیز باید به آنها آموزش دهید تا با خود ببرند تا هر زمان زباله ای تولید شد به سرعت در آن ریخته شود و از دور ریختن آنها در محیط خودداری کنند.

 مشارکت فرزندان و پدرو مادر در کار های پیک نیک

یکی از کار هایی که می توانید به فرزندان خود ارتباط بهتری برقرار کنید و جمع صمیمی تری داشته باشید این است که باهم و با همراهی هم وسایل پیک نیک را آماده کنید و باهم به پیک نیک بروید و باهمین صمیمیت به خانه برگردید و باعث پرورش عزت نفس آنها و خود باوری در آنها باشید. این کارها باعث می شود فرزندان مسئول تری داشته باشیم که در کنار تفریح مشغول یادگیری نیز باشند.

از پیکنیک خود لذت ببرید.