کارآفرینی به رنگ سلامتی

گپ و گفت با هدیه صفیاری

کارآفرین و موسس PromptHealth

 

مدتی قبل، خبر جالبی در یکی از وب سایت های محلی خواندم. مضمون خبر این بود که یک کارآفرین ایرانی با اپلیکیشنی به نام  PromptHealth در حوزه سلامت در سه بخش بهترین نوآوری، بهترین مهاجر کارآفرین و بهترین تاثیر بر روی جامعه نامزد دریافت جایزه Small Business BC (SBBC) شده که هر سال در استان بریتیش کلمبیا به کسب و کارهای کوچک که بر پایه ایده های بزرگ بنا می شوند، تعلق می گیرد. جایزه ای معتبر با سابقه ای هجده ساله. خبر جالب بود و خلق و خوی روزنامه نگاری من را بر آن داشت تا بیشتر تحقیق کنم. نتیجه تحقیق برایم بسیار دلنشین بود چون با بانویی آشنا شدم که تمام خصوصیات یک کارآفرین واقعی را دارد.

 

 

ریچارد برانسون، کارآفرین بزرگ و بنیانگذار برند ویرجین اعتقاد دارد که آرمان کارآفرینی، ایجاد تغییرات مثبت در زندگی مردم است. او می گوید:

مطمئن نسیتم که کسی از اول خودش بداند که کارآفرین است. من فکر می کنم که آنها اول اشتیاق دارند تا در زندگی مردم تغییرات مفیدی به وجود بیاورند، می بینند که مشکلاتی در زندگی انسان ها وجود دارد، فکر می کنند که حل کردن این مشکلات فرصتی را در ایجاد کسب و کار جدیدی برایشان فراهم می آورد، احساس می کنند که راه حل و ایده خوبی برای حل این مشکل دارند، پس شروع به کار می کنند. در این هنگام آنها دیگر وارد دنیای کارآفرینان واقعی شده اند. به نظر من شما نمی توانید خود را کارآفرین بدانید تا زمانی که تغییر مثبتی در زندگی مردم به وجود نیاورده باشید  .(I Love Marketing, July 8, 2011)

 

هدیه صفیاری

 

یک کارآفرین واقعی

به نظر من این توصیفی است که کاملا با روحیه کارآفرینی هدیه صفیاری، کارآفرین و موسس PromptHealth  تطابق دارد. هدیه که به همراه دخترش سارینا در ونکوور زندگی می کند، در سال ۱۹۹۶به همراه خانواده به کانادا مهاجرت کرده و فارغ التحصیل فوق لیسانس رشته کینسیالوژی (Kinesiology) با تخصص در درمان قلب با ورزش از دانشگاهUBC  است.

 

خلاصه فیلم گپ و گفت با هدیه صفیاری

 

 

 


با سپاس فراوان از مازیار مجیدی

مشاور خرید و فروش مسکن در نورت، وست و داون ونکوور، نامی نیک با سال ها تجربه – تماس: ۶۰۴۷۲۴۰۲۰۲


پانزده سال کسب تجربه در حوزه سلامت

او پس از پایان تحصیلات، با پیوستن به استارت آپی رو به رشد،‌ کار حرفه ای خودش را در حوزه سلامت شروع و پانزده سال تجربه کسب می کند. در این مدت او می بیند که مردم برای پیدا کردن خدمات درمانی و سلامتی که مطابق با خواسته ها و نیازهای شان باشد، با مشکلات جدی رو به رو هستند و جستجو در اینترنت برای خیلی ها کاری سخت و در بیشتر موارد، بدون رسیدن به نتیجه دلخواه است. به این نتیجه می رسد که باید آستین همت بالا بزند و تغییری مثبت در زندگی مردم ایجاد کند. دوباره به دانشگاه بر می گردد ولی این بار MBA می خواند تا دانش و مهارت لازم کارآفرینی برای به ثمر رساندن ایده ای را که مدت ها در سر می پرورانده است را به دست بیاورد.

 

حالا او و تیمش  اپلیکیشن PromptHealth را در اختیار مردم قرار داده اند. اپلیکیشنی که جستجوی خدمات بهداشت و درمان و سلامت را به تجربه ای دلنشین تبدیل می کند. این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده که بر اساس خواسته ها و اولویت های کاربر، به راحتی مجموعه ای از بهترین خدمات را به او معرفی می کند.

استفاده از PromptHealth خصوصا برای جامعه ایرانیان کانادا، مزیت های ویژه ای دارد چون زبان زیبای پارسی نیز به آن اضافه شده است و کاربران می توانند یکی از اولویت های خود را، معرفی متخصصین و مراکزی که خدمات به زبان پارسی ارائه می دهند، انتخاب کنند.

امیدواریم از دیدن این فیلم لذت ببرید.

پلاک ۵۲