طنز پرداز : همایون حسینیان

الان یه هفته‌س که شروع به پیشگیری از بیماری کرونا یا همون کوید-۱۹ کردم.

از اون شب که اولین خبر شناسایی اولین مورد ابتلا به این بیماریو دادن در یک اقدام هوشمندانه به داروخونه محلمون رفتم و ده بسته سه تایی ماسک معمولی و پنج تا ماسک فلیتردار n95 و دو گالن محلول شستشو و دو جعبه دستکش جراحی و هشت تا ژل دست خریدم.

اینارو که آوردم خونه رفتم هایپر مارکت و تا تونستم آذوقه خریدم به طوری که به زور همه‌شونو تو ماشینم جا کردم و برگشتم خونه.

الان هر روز که از خواب پا می شم اول می‌رم خوب دست و صورتمو می شورم. ژل ضدعفونی کننده می زنم. دستکشمو دستم می کنم. می رم دستشویی! بعد از (گلاب به روتون) از اون کارا! و بعدش هم استفاده از محلول آب و وایتکس!، می رم آشپزخونه چای دم می کنم و بعد از خوردن صبحونه، بطری الکل طبی رو ورمیدارم به ذره به دستم می زنم و برای شستشوی گلو! یه قلپ هم غرغره می‌کنم و بعد میذارمش تو کیفم و کت و شلوارمو می پوشم، ماسکمو می زنم و راه میافتم می رم هال!

اول برای روحیه دادن به خودم جلوی آینه یه قری می دم! (من فکر کنم واسه همین بهش می گن “قِر نطینه!” چون با قِر انجام می شه) بعد می شینم رو مبل و تلوزیونو روشن می کنم و می رم سراغ خبرای جدید.

تا پریروز می‌گفتن ویتامین ث برای مقاومت در برابر کرونا خوبه، منم تا اون موقع تا می‌تونستم آب پرتقال و لیمو و لیموناد و از این قرصای جوشان خوردم تا اینکه سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد گویا خطای انسانی پیش اومده و اشتباه شده و ویتامین ث نه تنها خوب نیست بلکه به گسترش کرونا کمک هم می کنه! آقا یه وحشتی منو گرفت که نگو و نپرس!

بعدش اعلام کردند حتما از ماسک استفاده کنید منم حتی موقع خواب دیگه ماسکمو درنمیاوردم فقط وقتی تو دستشویی بودم چند لحظه ماسکو ورمی‌داشتم و چند تا نفس عمیق می کشیدم و بعد به محض بیرون اومدن ماسکو دوباره میذاشتم تا اینکه یه متخصص اعلام کرد که ماسک زیاد مهم نیست! که خوب شد اعلام کرد وگرنه اگه دو روز دیگه ادامه پیدا کرده بود من از تنگی نفس ماسک می‌مردم!

خلاصه یه کارشناس فوق تخصص تو یه شبکه گفت که الکل یا ماده ضدعفونی بریزیم تو دستگاه بخار تا هوا ضدعفونی بشه. من از ترس اتاقو کردم مثه سونا! دیگه تا بیست سانتیمتر بیشترو نمی‌تونستم ببینم که شنیدم یه فوقِ فوق تخصص! اعلام کرد اتاق باید خشک باشه چون ویروس تو جای مرطوب دووم میاره! منم بخارسازو خاموش و بخاریو روشن کردم! الانم کم‌کم دارم گرمازده می‌شم!

به هر رو باید رعایت کرد با توجه به نزدیکی نوروز راهکارهایی به ذهنم رسیده که تو شماره بعد براتون می‌گم تا نوروز پاکیزه‌ای داشته باشید!