با توجه به شخصیت به دور از هرگونه تکلف ریچارد برانسون و نوع ادبیات گفتاری ساده و عامیانه او که به دلیل ترک زود هنگام مدرسه در سن ۱۶ سالگی و ورود او به دنیای تجارت حرفه­ ای بوده و همچنین مشکلش در خواندن و نوشتن (Dyslexia : خوانش­ پریشی) و اینکه تقریبا تمام کتاب­های نگارش یافته درباره برانسون از مصاحبه­ های صورت گرفته با او جمع­ آوری و تدوین شده ­اند، به منظور احترام به متن اصلی کتاب و امکان برقراری ارتباط هرچه بیشتر خوانندگان گرامی با حال و هوای واقعی ، طرز فکر و نگرش ریچارد برانسون به زندگی و کسب و کار، ترجمه با زبانی نسبتا محاوره­ ای انجام شده است.

برگرفته از کتاب شورشی باکره ( Virgin Rebel)

ایده تاثیر گذار

کسب و کار چیزی است که ما را تحت تاثیر خودش قرار می­ دهد… اگر ایده ­ای به اندازه کافی برای شما اهمیت دارد که تصمیم می­گیرید برای اجرای آن دست به کار شوید، شما وارد دنیای کسب و کار شده ­اید.

– Richard`s Blog, September 25,2012

توسعه بین­ المللی کسب و کار

من می­ خواهم که ویرجین را به بزرگترین مجموعه شرکت­های تفریحی و رفاهی دنیا تبدیل کنم. هر چند که مرکز ما در انگلستان است ولی توانسته ­ایم که کسب و کار خودمان را در تمام دنیا هم توسعه بدهیم. الان ما در ۱۷ کشور دنیا حضور داریم و باز هم به سرعت در حال بزرگ شدن هستیم و دو سوم درآمد ما از فعالیت­های بین­ المللی به دست می­ آید.

– Houston Chronicle, July, 4, 1980

نیازهای یک کسب و کار موفق

کسب و کار به رهبری و تصمیم گیری زیرکانه و با هوشیاری زیاد احتیاج دارد… در کنار نظم و قاعده، به نوآوری احتیاج دارد… به اخلاق­ مداری، داشتن حس نوع دوستی و البته به عامل خیلی مهمی به نام شانس هم نیاز دارد.

– Business Stripped Bare, page 7

برای جلسات­تان با سرمایه­ گذارها، مزیت­های رقابتی خودتان در بازار را کاملا بشناسید و روی آنها با قدرت تکیه کنید و توضیحات کافی و قانع کننده برایشان داشته باشید

فرصت ­های از دست رفته

من چندین فرصت طلایی برای سرمایه­ گذاری را از دست داده­ ام…. من این شانس را داشتم که در شرکت ریان ایر سرمایه­ گذاری کنم…. من آن فرصت را با تغییر نظرم و سرمایه­ گذاری کردن روی تریویال پرسویت و یک شبکه رادیویی ناموفق از بین بردم.

– Screw it, Let`s do it, page 59

تنوع در کسب و کار

در خصوص اینکه چطور سود شرکت ویرجین رکوردز به پرداخت هزینه­ های خرید اولین هواپیمای شرکت ویرجین آتلانتیک کمک کرد : در آن زمان، سود ویرجین رکوردز ما را برای پرداخت هزینه بالها و بال عقبی و همچنین شاید یک یا هر دو تا موتور اولین هواپیما کمک کرد.

– New York Times, June3, 1984

جامعه

یکی از زیبایی­ های دنیای کسب و کار تک بعدی نبودن آن است…. کسب و کارهایی که بیشترین موفقیت را دارند آنهایی هستند که با هر کدام از مشتریان­شان، به صورت مستقیم و به عنوان عضوی مستقل از جامعه در ارتباط هستند و ارتباط­شان با آنها فقط به یک شماره سفارش کالا و یا رسید پرداخت وجه خرید، محدود نمی­ شود.

– Screw Business As Usual, page 229

تصمیم­ گیری دیوانه ­ها

در خصوص عدم موافقت با پرواز ویرجین آتلانتیک به گلاسکو (اسکاتلند) به دلیل کمبود امکانات فرودگاهی در آن شهر: این فقط می ­تواند تصمیم یک دیوانه­ باشد… ما می­ توانستیم با ایجاد تعداد خیلی زیادی شغل در آن کشور، کار بزرگی را برایشان انجام بدهیم.

– This Is Money, April, 13, 2013

سرمایه گذارها را شوک زده کنید

اگر بانک یا هر سرمایه­ گذاری به توسعه کسب و کار شما علاقه نشان داده، قطعا فعالیت رقبای شما را هم به خوبی زیر نظر گرفته است. توجه به این نکته خیلی اهمیت دارد که برای جلسات­تان با سرمایه­ گذارها، مزیت­های رقابتی خودتان در بازار را کاملا بشناسید و روی آنها با قدرت تکیه کنید و توضیحات کافی و قانع کننده برایشان داشته باشید که چرا شما از رقیب­ هایتان بهتر هستید… آنها را شک زده کنید و هرگز اجازه ندهید که هیچ نظر منفی درباره کسب و کار شما حتی به فکرشان هم خطور کند.

– Like A Virgin, page 41

فروختن ویرجین رکوردز

آن موقع خیلی­ ها به ما می­ گفتند که شما دیوانه هستید که ویرجین رکوردز را می­ فروشید تا پولش را برای تاسیس خطوط هوایی سرمایه­ گذاری کنید… زمان گذشت و کسب و کار ضبط موسیقی کم­ کم رو به افول گذاشت در حالیکه ورود به صنعت حمل و نقل هوایی برای ما خیلی خوب بوده است.

– Bloomberg Game Changers, May 10, 2011

موفق نبودن در کسب و کار

ما هیچ وقت شرکتی نداشتیم که موفق نباشد و هیچ وقت هم وارد کسب و کاری نشدیم که قرار باشد ناموفق بشود. توضیح: این موضوع وقعا حقیقت دارد ولی در اصل برانسون قبل از اینکه کسب و کاری شکست بخورد، به آن پایان می دهد.

– Firstpost, October 26, 2012