با شیوع بیماری کوید۱۹ بسیاری از نشست ها و ملاقات ها و سمینارها و همایش ها و تجمعات تعطیل شد. در عوض، استفاده از انواع نرم افزارها و اپلیکیشن های meeting room (اتاق های گفتگو) نظیر zoom، google meet، google duo، skype، adobe connect ، Clubhouseو حتی لایوهای گفتگو در اینستاگرام رونق زیادی پیدا کرده اند. هرچند شما بزرگواران کلی با فهم و کمالات هستید ولی ما تصمیم گرفته ایم شگردها و آداب مناسب برای شرکت در این میتینگ ها را برایتان بازگو کنیم:
نرم افزارهای گفتگوی آنلاین امکاناتی در اختیار ما قرار داده اند که در ملاقات های حضوری حتی خوابش را هم نمی توان دید.


این طنز را با صدای نویسنده آن بشنوید

با سپاس فراوان ازخانم میترا بشاش

مشاور با تجربه و خوش نام خرید و فروش و ارزیابی املاک در ونکوور بزرگ – تماس: ۶۰۴۷۸۰۸۶۰۲


اگر علاقه ای ندارید که کاربران اتاق های گفتگوی آنلاین شما را ببینند که هیچ. اما اگر جزء آن دسته هستید که دوست دارید دیده شوید پس دوربین خود را به گونه ای تنظیم کنید که فضای وسیعی از محیط خانه، دکوراسیون گران قیمت، مبلمان، فرش و بوفه و تابلوهای نفیس شما را پوشش بدهد. اگر همه امکانات شما در تصویر جا نشد برای لحظاتی خودتان از کادر خارج شوید تا فضا کاملاً دیده شود. باز هم اگر جا نشد در فواصل زمانی مختلف زاویه دوربین را تغییر دهید. این شگرد برای میتینگ های فامیلی و خانوادگی و دوستانه خیلی جواب می دهد. اگر اهل مطالعه و دارای گرایشات روشن فکرانه هستید جلوی کتابخانه عریض و طویلتان بنشینید و روی میز خرواری از کتاب قرار دهید.

 

فیلم کامل گپ و گفت با جزمین کارا را تماشا کنید (کلیک)

اصلا چرا مردم به اتاق های گفتگو وارد می شوند؟

مطمئن باشید کسی برای شنیدن مطالب خسته کننده سخنرانان وارد اتاق گفتگو نشده. همه آمده اند تا یا دوست و آشناهایشان را پیدا کنند یا از وضع و زندگی دیگران باخبر شوند یا دیگران را از وضع و زندگی خود باخبر کنند یا ابراز شگفتی کنند که فلانی چقدر پیر و شکسته و داغان شده و یا کجای صورتش را عمل کرده است.
یکی از بهترین لوکیشن ها برای شرکت در میتینگ های مجازی، داخل خودروهای لوکس است. در حال حاضر همه ی خودروها لوکس محسوب می شوند حتی اگر پراید و نیسان آبی باشند. داخل خودرو بنشینید و دوربین گوشی را طوری تنظیم کنید که شما و لوگوی خودروی شما را همزمان در کادر بگنجاند.

حواستان به ساعت باشد

از ویژگی های دیگر میتینگ های آنلاین این است که شما می توانید خود را ساکن کشورهای دیگر جا بزنید و عده ای هم که شما را نمی شناسند بویی از این موضوع نمی برند و یا اگر شما را بشناسند با خود می گویند:

«اِ!؟… فلانی کی رفت؟»

فقط حواستان به ساعت محلی باشد. مثلاً اگر ساکن ایران هستید و می خواهید خود را ساکن کانادا، امریکا، اروپا یا استرالیا نشان دهید و یا برعکس، ساکن کشور دیگری هستید و می خواهید خود را ساکن ایران جا بزنید باید دقت کنید که مبادا جلوی پنجره بنشینید و تصویر بدهید زیرا ممکن است تاریکی یا روشنی شب و روز دست شما را رو کند و گند کار در بیاید.

در همین ارتباط : کلاب هاوس یا سانفرانسیسکو؟ مساله این است! 

پایین تنه مهم نیست!

در میتینگ های آنلاین فقط بالاتنه دیده می شود بنابراین آراستگی بالاتنه اهمیت دارد پس برای بالاتنه سنگ تمام بگذارید. موهایتان مرتب باشد، آرایش کنید، تمام زیورآلات خود را نصب کنید و پیراهن یا تی شرت یا بلوز شیک به تن کنید. ولی پایین تنه چندان مهم نیست. اگر شلوارک یا پیژامه پایتان بود و یا حتی چیزی هم پایتان نبود اهمیتی ندارد. فقط اگر خواستید بلند شوید مراقب باشید دوربین باز نباشد. متاسفانه برخی در میتینگ های آنلاین اصلاً اهمیتی به بادی لنگوویج نمی دهند. بنده خودم بارها شاهد بوده ام که عده ای در همان پشت دوربین چیز میز می خورند، می خوابند، ازدواج می کنند، اقدام به بچه دارشدن می کنند، فرزندشان را به دنیا می آورند، به بچه شیر می دهند و آنها را تربیت می کنند،… همه با دوربین باز و در میتینگ.

نام کاربری شما چیست؟

نام کاربری یا همان username خیلی مهم است. اگر دکتر، مهندس، شاعر، هنرمند و نویسنده اید حتماً در نام کاربری به این موارد اشاره کنید. اگر ساکن جایی هستید که حسابی دهن پرکن و چشم درآر است اسم آن را در بخشی از نام کاربری خود قید کنید. بعضی از نرم افزارها نام و مدل گوشی شما را به صورت پیش فرض برای نام کاربری تان بکار می برند. اگر گوشی لاکچری دارید حتماً از این قابلیت استفاده کنید.
در میتینگ های مجازی خنثی و بی حال نباشید. کامنت های تشکرآمیز بگذارید و دائم استیکر قلب و بوس و سپاس بفرستید. هر از گاهی میکروفون تان را باز کرده و سوالات بی ربط و چالشی بپرسید و سخنران مذکور را در تنگنا قرار دهید. اگر ساکن خارج و یا ساکنِ خارجِ بازگشته به آغوش وطن هستید به کلامتان لهجه خارجی بدهید و واژه های انگلیسی قلمبه سلمبه به کار ببرید.