صدایی برای همه فصل ها

گپ و گفت با جـزمین کارا
ترانه سرا و خـواننده

مدت ها قبل که موزیک ویدیو Call Back او را دیدم بسیار لذت بردم. کاری حرفه ای بود با  موسیقی عالی و اجرایی جذاب که تا آخر بیننده را با خود همراه می کرد. به یاد خوانندگانی مانند بریتنی اسپیرز و کایلی مینوگ افتادم. همان هایی که نام شان در موسیقی پاپ جاودانه است. اصلا فکر نمی کردم این خواننده جوان ریشه هایی ایرانی داشته باشد تا اینکه رعنا فرحان عزیز در برنامه هجدهم پاتوق که میزبان او بودیم، درباره موزیک ویدیو جدید خودش که در دوران اوج کرونا ساخته برایمان صحبت کرد و از همکاری با جزمین کارا، این خواننده هنرمند و استثنایی برایمان تعریف کرد.

 

 

جزمین کارا هنرمندی استثنایی است،

از آن هایی که در موسیقی ایران از نوادر هستند. برایتان می گویم چرا. جزمین در سوئد از مادری سوئدی و پدری ایرانی متولد شده است. از کودکی سودای موسیقی داشته و در هجده سالگی برای رسیدن به آرزوی خود، ترک دیار می کند و در نیویورک ساکن می شود.



خودش تعریف می کند که آن زمان برای جلب توجه تهیه کنندگان، در هر استودویی را می زند و وقتی جوابی نمی گیرد، تصمیم می گیرد خواندن را از خیابان و مترو شروع کند. استیجی به وسعت نیویورک.

 

به تدریج هنرش دیده می شود و مورد تشویق قرار می گیرد. به روی صحنه ها دعوت می شود و حالا به عنوان یک خواننده حرفه ای صاحب سبک، به زبان های انگلیسی، سوئدی و اسپانیایی ترانه می سازد و می خواند و هزاران طرفدار در سراسر دنیا دارد.


با سپاس فراوان از مازیار مجیدی

مشاور خرید و فروش مسکن در نورت، وست و داون ونکوور، نامی نیک با سال ها تجربه – تماس: ۶۰۴۷۲۴۰۲۰۲


خلاصه فیلم گپ و گفت با جزمین کارا

اما این تازه شروع داستان است،

جزمین می گوید همیشه دوست داشته زبان پدری خودش را هم بیاموزد. او هنرمند است و با ترانه جادو می کند. برای همین تصمیم می گیرد با خواندن ترانه های پارسی، به این آروزی خود رخت واقعیت بپوشاند. خواندن به پارسی را شروع می کند. به زیبایی می خواند و به دور از لهجه ای غریب. اگر کسی او را نشناسد و برای اولین بار خواندنش به پارسی را ببیند، بعید می دانم متوجه شود که او تازه شروع به یادگیری این زبان کرده است و معنی بسیاری از ترانه هایی که می خواند را هنوز به درستی نمی داند.

جزمین صدایی دارد برای همه فصل ها. او می تواند با اجرای خود جوان تر ها را سرشار از انرژی کند. اما وقتی که ترانه های قدیمی تر را بازخوانی می کند، فصلی عوض می شود و برای بزرگ تر ها خاطره می سازد. به نظر من ورود جزمین به موسیقی ایرانی اتفاقی مبارک است. او در موسیقی پاپ ایرانی حتی می تواند نقش یک راهنما و الگو را بازی کند چون از معدود هنرمندانی است که با کوله باری از دانش و تجربه فعالیت در دنیای حرفه ای موسیقی غیر ایرانی، حالا پارسی هم می خواند.

امیدواریم از دیدن این فیلم لذت ببرید: