از کاسپین، الهام می گیرم

گپ و گفت با ماهان معین

ترانه سرا ،خواننده و تهیه کننده

سوئد کشوری نمونه است. حدود ده میلیون نفر جمعیت دارد و به دور از منازعات سیاسی دنیا، صلح، رفاه و آزادی را به مردم خود هدیه داده است. همین باعث شده که این کشور سردسیر زیبای اسکاندیناوی در توسعه علم و تکنولوژی از موفق ترین کشورهای دنیا باشد. نام های تجاری مورد اعتماد و محبوبی مانند ولوو، اسکانیا، ساب، الکترولوکس،‌ تتراپک، ایکیا ، اریکسون، اچ اند ام، اسپاتیفای تنها گوشه ای از دستاورد این مردم مهربان و سخت کوش شمال اروپا است. مردمی که زمانی اجداد وایکینگ آن ها با زور بازو کشورگشایی می کردند، حالا با فکر و اندیشه خود از مرزها عبور می کنند و رفاه و راحتی با خود به ارمغان می آورند. حتی در این دوران سخت شیوع بیماری کرونا،‌ دانشمندان سوئدی از همراهان ابداع واکسن آسترازنیکا بودند و نامی نیک در نجات جان بشریت را برای خود در تاریخ ثبت کردند.

اما سوئدی ها فقط در علم و تکنولوژی پیشرو نیستند. مثلا وقتی به دنیای موسیقی نگاه می کنیم ، نام های ماندگاری مانند ABBA, Roxette, Europe, Ace of Base, Dr.Alban, Avicii را می بینیم که نشان از توجه جدی و عمیق این مردم به هنر است. همین موضوع باعث شده که در بین ایرانیان مهاجر به اروپا، شاهد ظهور بیشترین استعدادهای درخشان در موسیقی از سوئد باشیم. هنرمندانی مانند آرش لباف، کامرون کارتیو، لاله پور کریم، علیرضا صارمی، جنت لئون، آبجیز (ملودی و صفورا صفوی)،نیکیتا، جزمین کارا و ماهان معین از خانواده های ایرانیان سوئد به دنیای موسیقی معرفی شده اند.

در پاتوق این شماره،‌ افتخار میزبانی ماهان معین را در پلاک۵۲ داشتیم

ماهان متولد لاهیجان در گیلان زیبا است و در کودکی به همراه خانواده به سوئد مهاجرت کرده و در استکهلم زندگی می کند. عشق به موسیقی و خواندن در جان او جاری است، به کودکیش برمی گردد و ریشه قوی خانوادگی دارد. پدر ماهان، سورنا معین نیز از خوانندگان اصیل و پیشکسوت است.


با سپاس فراوان از مازیار مجیدی

مشاور خرید و فروش مسکن در نورت، وست و داون ونکوور، نامی نیک با سال ها تجربه – تماس: ۶۰۴۷۲۴۰۲۰۲


ماهان یک هنرمند حرفه ای است

پارسی، انگلیسی و سوئدی را به زیبایی می خواند، با ظرافت ترانه می سراید و با دقت تیمش را برای اجرایی موفق با هم هماهنگ می کند. ترانه های او در معتبر ترین صحنه ها مورد تشویق قرار گرفته است. به عنوان نمونه، ماهان یکی از نویسندگان ترانه آهنگ معروف Light Me Up بود که در مسابقات یورو ویژن ۲۰۱۸ با Gromee و Lukas Meijer از لهستان خوش درخشید. او همچنین در یورو ویژن امسال با آهنگ Je Me Casse به خوانندگی Destiny از کشور مالتا حضور دارد.

Photo by Shervin Nikpouya

از کاسپین الهام می گیرد

یکی از ویژگی های بارز ماهان عشق و علاقه او به خانواده است. او چندسالی است که پسری به نام کاسپین دارد. از او الهام می گیرد و کارهایش رنگ متفاوتی از عشق گرفته است.

 

ماهان و کاسپین

موزیک ویدیو مادر که ماهان در دوران بارداری آن را فیلم برداری کرده، یکی از زیباترین آثار موسیقی چندسال گذشته در وصف مادر است. و چه زیبا که مادر ماهان در این موزیک ویدیو حضوری نازنین دارد.

امیدواریم از دیدن این فیلم لذت ببرید.

پلاک ۵۲