موسیقی ، بهترین وسیله بیان احساسات است

گپ و گفت با غزال آخوندزاده

نوازنده و مدرس پیانو

از غزال آخوند زاده شاید بتوان به عنوان یکی از استعدادهای درخشان موسیقی معاصر ایران نام برد. او که متولد ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۷۶ در محله عباس آباد تهران است، از هفت سالگی نواختن پیانو را شروع کرده و زمانی که تنها نه سال داشته، برای اجرای زنده در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه رفته است.

غزال برای ادامه تحصیل در رشته پیانو ابتدا وارد هنرستان موسیقی می شود و همیشه از این دوران به عنوان نقطه عطفی در زندگی هنری خود نام می برد. در چهارده سالگی و به موازات تحصیل در هنرستان، انجمن فرهنگی ایران و اتریش با عضویت او موافقت می کند که در آن زمان جوان ترین عضو این انجمن بوده است. عضویت در این انجمن این فرصت گران بها را در اختیارش قرار می دهد که در مستر کلاس های پروفسور شولتز، نوازنده و رهبر ارکستر صاحب نام اتریشی، به عنوان پیانیست همکاری داشته باشد.

تکنیک او در تنظیم موسیقی و نواختن پیانو به قدری قوی و ماهرانه است که هنرمند بزرگی مانند یانی از نحوه اجرای او تعریف و تمجید کرده است.

غزال از پانزده سالگی تدریس پیانو را شروع می کند. او یکسال بعد و در شانزده سالگی در کنسرواتوار شهر وین برای ادامه تحصیل پدیرفته می شود. اما به دلیل سن پایین، به توصیه خانواده ادامه تحصیل در خارج از ایران را به زمانی دیگر موکول می کند. او در حال حاضر تحصیلات خود در رشته موسیقی را در دانشگاه ادامه می دهد.

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

غزال آخوندزاده در سال ۱۳۹۸ از طرف آقای محمد رحمانیان، کارگردان معروف تیاتر، برای بازی در نمایش روزهای رادیو دعوت می شود تا نقش یک پیانیست لهستانی را بازی کند. غزال از بازی در این نمایش به عنوان یکی از اتفاقات بسیار جالب زندگی خود یاد می کند چون از سویی برای اولین بار بر روی صحنه تیاتر می رفته و از سویی دیگر برای اجرای این نقش می بایست زبان لهستانی را یاد می گرفته است.

غزال آخوندزاده در نمایش روزهای رادیو
غزال آخوند زاده و محمد رحمانیان

غزال اجراهای متعددی در کارنامه هنری خود دارد اما یکی از اجراهای خاطره انگیز او، حضور در کنسرت تیرماه ۱۳۹۷ رضا صادقی بوده زیرا در این کنسرت رضا صادقی برای اولین بار از هنرنمایی یک بانوی نوازنده در ارکستر خود بهره می برد.

گپ و گفت با رضا روحانی

گپ و گفت با نیکیتا و شری ام

گپ وگفت با ترنج کیوان – بازیگر سینمای هند

گپ و گفت با بهاره صالح نیا – عکاس و اینستاگرامر در نیویورک

غزال آخوندزاده اعتقاد دارد که در این روزها که بیماری کووید-۱۹ زندگی را بر مردم سخت کرده، گوش دادن به موسیقی خوب و یا حتی شروع یادگیری موسیقی راه بسیار موثری برای تجدید قوا و پیدا کردن انگیزه برای گذر سلامت از این بحران باشد.

تکنیک او در تنظیم موسیقی و نواختن پیانو به قدری قوی و ماهرانه است که هنرمند بزرگی مانند یانی از نحوه اجرای او تعریف و تمجید کرده است. اگر غزال با همین انگیزه و پشتکار به راهی که انتخاب کرده ادامه دهد، بدون شک به زودی به جایگاهی در موسیقی ایران خواهد رسید که قبل از او کمتر کسی رسیده است.

در ادامه گپ و گفتی تصویری با این بانوی هنرمند انجام داده ایم که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد:

این ویدیو را می توانید در کانال آپارات پلاک ۵۲ تماشا کنید

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید