سفیر یونیسف در صنایع ایران، از ژیان مهاری تا بهروز

گپ و گفت با بهروز فروتن

کارآفرین و بنیانگذار مرکز تحقیقات غذایی ایران و صنایع بهروز

اشاره:

حدود پانزده سال پیش بود که پروژه ای تحقیقاتی برای یکی از شرکت های کره ای صاحب نام که در ایران بسیار فعال بودند و هستند را در حوزه بازار و بازاریابی انجام می دادم. در پایان پروژه متعهد بودم تا یک تور آموزشی و جلسه پرسش و پاسخ در یکی از مراکز تولیدی نمونه برای مدیران و کارشناسان این شرکت کره ای ترتیب بدهم تا از نزدیک با شرایط واقعی حاکم بر بازار و عوامل تاثیر گذار بر آن از زبان مدیران مجرب و سرد و گرم چشیده ایرانی آشنا شوند.

کیفیت برگزاری این جلسه برایم بسیار اهمیت داشت. از سویی به عنوان یک ایرانی تعصب داشتم تا مدیری قوی و کارکشته در مقابل این کره ای های دنیا گشته بنشیند و از سویی دیگر رضایت آن ها در تداوم کارم و انجام پروژه های دیگر می توانست موثر باشد. مدتی در احوال مدیران صنعتی و کارآفرینان ایرانی گشت و گذار کردم تا در میان ده ها گزینه به نام بهروز فروتن رسیدم.

 

احساس کردم او ترکیبی از تمام ویژگی های یک کارآفرین خلاق و واقعی است، مثل همان هایی که از پارکینگ و زیرزمین شروع کرده بودند و داستانشان را می خوانیدم و الهام می گرفیتم و بیشترشان در دنیای غرب بودند. مثل استیو جابز، بیل گیتس و مایکل دل ها.او خودساخته بود و تولید محصولات غذایی را از آشپزخانه منزلش و با کمک همسرش شروع کرده بود.

 

  با کمک همسرش برای گذران زندگی از آشپزخانه خانه شان شروع به پخت و پز و فروش محصولات غذایی خانگی می کنند و همسرش برای تامین نقدینگی حتی حلقه ازدواجش را می فروشد.

اما فقط به کسب و کار فکر نمی کرد. معلم بود و عاشق. از آن معلم های اصیلی که با عشق بذر امید و توانستن در دل جوان های ایرانی به ارمغان می کارند. از آن هایی که این روزها گوهری کمیاب هستند. بهروز فروتن همانی بود که در جستجویش بودم.

خلاصه فیلم گپ و گفت با بهروز فروتن

 

جلسه بازدید و پرسش و پاسخ را در محل کار او برگزار کردیم. نتیجه عالی بود. کره ای های ریزبین و سخت پسند به من گفتند که بهروز فروتن در رده مدیران شرکت های بین المللی بزرگ و شناخته شده ای است که با آن ها کار می کردند.

سفیر یونیسف در صنایع ایران

بهروز فروتن نخستین سفیر یونیسف در صنایع ایران است.او در سال ۱۳۸۴ به عنوان قهرمان قهرمانان صنعت شناخته شد و به افتخارش تمبر یادبود چاپ کردند. او بیش از ۴۰۰ لوح و تندیس تقدیر داخلی و بین المللی دارد و برای ده ها هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم کار مولد ایجاد کرده است.

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

 

بهروز در ابتدا معلم بوده و خودش اعتقاد دارد که موفقیتش را مدیون عشق و علاقه همیشگی به این حرفه مقدس می داند. او در پی ناملایمات روزگار ناگزیر با کمک همسرش برای گذران زندگی از آشپزخانه خانه شان شروع به پخت و پز و فروش محصولات غذایی خانگی می کنند و همسرش برای تامین نقدینگی حتی حلقه ازدواجش را می فروشد که داستانی جالب و الهام بخش دارد. آن ها دوش به دوش هم و با امید و انگیزه پیش می روند و صنایع غذایی بهروز را شکل می دهند. برندی که به تدریج محصولاتش به یکی از بازیگران اصلی در بازار صنابع غذایی ایران تبدیل می شود. کیفیت محصولشان به قدری خوب است که از غرب تا آمریکا و از شرق تا ژاپن به مهمانی سفره مردم می رود.

گپ و گفت با دکتر شهاب اناری: ما یک درصدی هستیم!

گپ و گفت با اکرم منفرد آریا : اولین بانوی خلبان ایران

در زمان انجام این گپ و گفت، ایشان داغدار از دست دادن همسر گرانقدرشان – روحش شاد و یادش گرامی باد- بودند اما از آنجا که اخلاق معلمی و عشق به یاد دادن در تار و پود بهروز فروتن ریشه دوانده است، دعوت ما را با بزرگواری پذیرا شدند.

 

امیدواریم که مانند ما، شما هم از این گپ و گفت بیاموزید، برایتان الهام بخش باشد و از دیدن آن لذت ببرید:


این ویدیو را می توانید در کانال آپارات پلاک ۵۲ تماشا کنید

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید