واکسیناسیون سراسری در برابر ویروس کرونا در جهان از چندی پیش شروع شده و شهر به شهر و کشور به کشور پیش میره. شهر و کشوری هم اگر واکسیناسیون را شروع نکرده لااقل برنامه مدونی برای این کار ارائه کرده. البته به غیر از برخی نقاط جهان که نه ما قصد داریم ازش اسم ببریم و نه می خواهیم به کشور و جای خاصی اشاره کنیم.

در مورد واکسیناسیون چیزهایی هست که بهتره یکی یکی با شما در میون بگذارم:

یک

یکی از نگرانی های بشر امروز و به ویژه فیلسوفان و جامعه شناسان باید متوجه روزهای پس از واکسیناسیون جمعی در جهان باشد. یعنی درست در روزهایی که کابوس کرونا تمام می شود و بشر به روزهای عادی زندگی اش برمی گردد. چرا؟ چون بشر بعد از این روزهای منع و حصر چنان ترمز بریده می خواهد به لذت های پیشین زندگیش برگردد که هیچ بعید نیست باعث شود محور زمین بر اثر این فعل و انفعالات چند سانتی متر از محور اصلی اش جابجا شود.

 


این داستان را از زبان نویسنده بشنوید

با سپاس فراوان از شهرام همراز 

مشاور با تجربه و خوش نام خرید و فروش املاک و دریافت وام مسکن در ونکوور بزرگ – تماس: ۶۰۴۴۴۱۰۸۷۴


دو

در مورد واکسیناسیون خوشبختانه تقسیم کار خوبی در جهان انجام شده. کشورهای جهان واکسیناسیون شهروندانشون را شروع کردن و ما در ایران عوارض این واکسیناسیون را کشف می کنیم. مثلا تا میگن واکسن نروژی … عده ای در ایران میگن عوارض این واکسن اینه که جی پی اس هایی تو بدنتون کار می گذارن که وقتی میرین دستشویی، جهان به صورت لایو از حماسه حضور شما مطلع میشه. در واقع چیزی شبیه کاری که ستار کرد.

سه

بهتره هیچ نگران توزیع واکسن در کشور نباشیم و فکر نکنیم راهی برای دسترسی سریع همه مردم به واکسن وجود نداره. برای این که واکسن در اختیار همه قرار بگیره بهتره توزیع آن را به فروشندگان دوره گرد مستقر تو مترو بسپارن. یعنی با این روش جوری این واکسن توزیع میشه که آب تو دلت تکون نخوره. همین طور که نشستی رو صندلی مترو میبینی فروشنده های دوره گرد میان سراغت و میگن عمو… به خر ضرر نمی کنی. واکسنی که تو شبکه های ماهواره ای تبلیغ می کنن ۲۰ دلاره من دارم میدم بیست هزار تومن که پول سرنگشم نیست.

چهار

این آقایی که می گفت با روغن بنفشه و ادرار شتر میشه رفت به جنگ کرونا کم مونده بگه قطعی برق در معابر تهران و خروج قطار از ریل هم از عوارض تزریق واکسن خارجی کرونا است. ایشان کسی بود که مدعی شد خارجی ها میکروچیپ هایی در واکسن ارسالی به ایران کار گذاشتن که مثل جی پی اس عمل می کنه و تمام اطلاعات حرکتی مردم را به خارج ارسال میکنه. این طور که بوش میاد و اگر با این فرمون بخوایم پیش بریم احتمالا مادران ایرانی از مهم ترین طرفداران تزریق واکسن خارجی به فرزنداشون باشن به شرطی که اطلاعات ترددی بچه هاشون به جای فرنگ به گوشی تلفن همراه اونها ارسال بشه.

مجموعه پادکست طنز شهرام خان از فرنگ برگشته

پنج

نمی دونم چرا دانشمندان ژاپنی که همیشه در مورد هر موضوعی به ویژه موضوعاتی مثل همین مزایای طب مبتنی بر ادرار شتر، نظر مثبت خودشان را از طریق رسانه های داخلی اعلام میکنن این بار سکوت کردن و در تایید ما چیزی نمی گن. تحریم ها یعنی تا ژاپن هم اثر کرده؟ یا خدای ناکرده نکنه دانشمندان ژاپنی مورد وثوق ما بر اثر عدم استعمال به موقع و به اندازه روغن بنفشه، جان به جان آفرین تسلیم کردن؟