حتما شما هم با من هم عقیده اید که پیروزی گروه طالبان که توسط برخی با عنوان جنبش اصیل منطقه ازش یاد می شود – مهم ترین اتفاق ماه گذشته بود.

البته اگر بخواهیم واقع گرا و واقع بین باشیم باید عرض کنم که طالبان را می توان با تیمهای فوتبال مقایسه کرد و ادعا کرد بر خلاف پرسپولیس، استقلال، سپاهان، تراکتور و حتی رئال و منچستر یونایند، طالبان برنده نقل و انتقالات این فصل بود. باید بپذیریم با توجه به جوایزی که برای دستگیری اعضای دولت طالبان یا حتی سر آن ها تعیین شده تیم طالبان بعد از شیکاگو بولز گرانترین تیم تاریخ است و می توان به آن ها لقب کهکشانی ها داد.


این طنز را از زبان شهرام شهیدی بشنوید

اسپانسر این پادکست : خانم زری مجد

کارشناس خوش نام وام مسکن در ونکوور بزرگ با سال ها تجربه – مشاوره: ۷۷۸۸۸۸۳۷۴۹


حالا این تیم کهکشانی در همین مدت کم اقداماتی انجام داده و تصمیماتی گرفته که بد نیست در این شماره چندتایی شان را با هم مرور کنیم.

 

جنبش اصیل کهکشانی

طالبان همه مردم افغانستان را ممنوع الخروج کرد

طالبان در اولین گام پس از تشکیل دولت کهکشانی، همه مردم افغانستان را ممنوع الخروج کرد. کلا ممنوعیت ورود یا خروج خودش نشان می دهد عقاید یک حکومت چقدر برای مردمانش شیرین و دلچسب است. برخی کشورها ورود شهروندان دیگر کشورها را ممنوع می کنند که خب این حرکت یک معنای خاصی می دهد. برخی کشورها هم مثل طالبان از خروج شهروندانشان جلوگیری می کنند که روم به دیوار، یک معنای خاص دیگری می دهد. برخی از کشورها هم مثل کره شمالی نه میگذارند کسی بیاد نه می گذارند کسی بره که به این حالت خر تو خر می گویند.

 

البته همین طالبان چند سال بعد که استحاله شوند به جایی می رسند که خواهند گفت هرکی نمی تونه مثل ما زندگی کنه بذاره بره. بره اونجا که آرامش هست.

طالبان و رعایت حقوق زنان و احترام به آنان

این را هم اضافه کنم که طالبان را نباید همیشه با چشم بد نگاه کرد. این فرقه یکی از پیشگام ترین گروه ها در رعایت حقوق زنان و احترام به آنان است. مثلا در این راستا یکی از طلایی ترین فرمان های بشری را صادر کرده اند و امر کرده اند دانشجویان دختر پنج دقیقه قبل از دانشجویان پسر باید کلاس را ترک کنند.

تا حالا قانونی از این بهتر در راستای شعار Ladies First در دنیا اعمال شده؟ فقط مشکلش آن جاست که استاد اگر قبل از شروع امتحانات تیرباران نشود، از همان جاهایی امتحان می گیرد که در آن پنج دقیقه پایانی درس داده.

 

جنبش اصیل کهکشانی

انتحاری کننده ها هم می میرند

این را هم عرض کنم که از سخنگوی طالبان پرسیدند کشتن این همه آدم بی گناه در عملیات انتحاری باعث عذاب وجدانتان نمی شود؟

جواب داده خب انتحاری کننده های ما هم می میرند !

انگار به یکی بگویی چرا کشتی را سوراخ می کنی همه غرق می شویم جواب بدهد خب خودمم غرق می شوم. عقل این جنبش اصیل منطقه ای از چنین بافتی برخور داره. در واقع جلبک بیشتر هوش داره تا اعضای این جنبش. زیست شناسان مات و حیران مانده اند که این گروه را در رده کدام جانوران طبقه بندی کنند.

سرعت پیشروی این جنبش اصیل در منطقه و زیرپا گذاشتن حقوق شهروندی هم در حدی بود که از خیلی از دوندگان سرعت سریع تر عمل کرد.احتمالا اگر در المپیک شرکت می کردند مدال طلای دو سرعت به آن ها تعلق می گرفت. البته نه فقط در ورزش که خیلی از اقدامات اداری هم کندتر از پیشروی طالبان انجام می گیرد.

مثلا پروسه مذاکره پرسپولیس با هافبک جدیدش و عقد قرارداد با اون خیلی طولانی تر از پروسه اشغال افغانستان بود. بریم سراغ موضوع بعدی ..

 

جنبش اصیل کهکشانی

طالبان اعلام کرده زنان نباید ورزش کنند چون برایشان ضروری نیست!

حالا با این که ورزش برای زنان ضروری است کاری ندارم. عقلشان همین قدر می رسه. اما اگر ضروری بودن یا ضرورت نداشتن امری باعث میشه کاری را در دستور کار بگذارند یا نه، می توان گفت مردان هم به عملیات انتحاری احتیاج دارند که انجامش می دهند.

 

یعنی مردی نشسته و حس می کند اگر ظرف چند روز عملیات انتحاری انجام ندهد آن وقت خود به خود ضامنش در می رود و کنج خانه منفجر می شود. این احساس ضرورتهاست که کار دست آدم میده.

اما این جنبش اصیل منطقه ای تغییر هم کرده. درست می کویند. اتفاقا بیشترین تغییر را در ذائقه اش داشته. قبلا این جنگجوها هر آت و آشغالی را می خوردند اما تازگی جوری تغییر کرده اند که یک آشپز زن را به خاطر دستپخت بدش به آتش کشیدند. دنیا همین ها را می بیند که مدعی می شود طالبان عوض شده اند.

برای مطالعه شما:

نگاهی به زندگی پنهان زنان افغانستان از دریچه‌ی کتاب‌ها

به پیشگاه ستم دیدگان افغانستان

همه عیبهای جنبش اصیل منطقه را گفتیم هنرش را هم بگوییم. طالبان اعلام کرده نگهداری از پرنده در خانه ممنوع بوده و جرم تلقی می شود.

گپ و گفت با علیرضا خوشگو – بنیانگذار اسکان سهند (تماشا کنید)


حالا یک دو دو تا چهارتا ساده بکنید ببینید اون کسانی که حیوانات اعم از پرنده و چرنده و غیره را در قفس نگه می دارند چقدر عقب تر از طالبان هستند.