طنز پرداز : همایون حسینیان

راستش الان چند ماهه که هر شماره می گم دفعه دیگه که حال همه مون بهتر بود و فلان مشکلو رد کنیم یه طنز باحال می نویسم که کلی با هم بخندیم ولی اوضاع درست نمی شه انگار.

بعد از گذر از سیل و آلودگی و بلایای طبیعی وقتی که دیگه فکر می کردی چیزی نمی تونه از این بدتر بشه یهو بنزین سه برابر گرون شد و کلی درگیری پشت سرش پیش اومد!

پیش خودم گفتم خب سخت ترین امتحان تاریخو به هر ضرب و زوری که بود رد کردیم. پشت سرش جریان هواپیما و کشته ها پیش اومد که علاوه بر غمی که داشتیم بدبختی این بود نمی دونستیم از کدوم کشور خارجی باید گلگی کنیم!

خلاصه پشت سرش هم سقوط چند تا اتوبوس به دره و ریزش تونل و سقوط بهمن و برف سنگین شمال و الانم که کرونا اومده و مردم باید ماسک فلیتردار بزنن و خونه بمونن و تو فضای مجازی همدیگرو ببینن و بچسبن به کانون گرم خونواده چرا که کرونا از گرما فراریه!

گمونم مرحله بعدی انتقال ویروس مجازی از طریق موبایل به ایرونیا باشه که خوشبختانه تو این زمینه فیلترشو قبلا در تیراژ بالا تولید کردیم و این مرحله از بازی زندگیو سُر می خوریم و رد می کنیم!

پیش بینی می شه مرحله‌ی بعد، مرحله‌ی پرتاب خود به خودی وسایل منزل به سمتمون باشه در واقع هرچه ندارتر باشی از جایی که وسایل کمتری برای پرتاب خواهی داشت شانس زنده موندنت بیشتر خواهد بود پس باید سعی کنیم تو مرحله قبلی تا می تونیم هرچی داریمو از دست بدیم! که خوشبختانه اکثرمون در مراحل خیلی قبل تر؛ خیلی از داراییامونو از دست دادیم و اگر چه جونی دیگه برامون نمونده ولی جای هیچ نگرانی نیست!

به هر رو؛ دوستان زیادی با نوشتن ای میل و فرستادن نامه و تو دایرکت و پی ام ازم پرسیدن واسه چی ما هر چهار سال یک روز اضافه داریم و اصلا این روز به چه دردی می خوره.

باید خدمت این دوستان عرض کنم که در گذشته‌های دور همه سالها ۳۶۵ روز بودن ولی بعد از پیشرفت علم و توسعه دموکراسی در دنیا و گسترش نظام رای‌گیری، رفته رفته بشر به این نتیجه رسید که هر چهار سال یک روز را به سال اضافه کند تا باعث نشود که انتخابات مزاحم روزهای عادی آن ها شود به همین خاطر چهار سال یک بار، یک روز به فوریه اضافه شد.

لابد می پرسین این به ایران چه ربطی داره و چرا ایرونیا هم کبیسه دارند؟ جواب اینه: همینجوری!