راستش امروز میخوام در مورد موضوعی حرف بزنم که خیلی مورد پسندم نیست. اما خیلی موضوع مهمیه. جرقه این فکر البته خیلی سال پیش زده شد. در سالهای جنبش اصلاحات که کشور پر بود از سمینار و کنفرانس و گردهمایی و سمپوزیوم و نشست و اجلاس. اما شما یکی از آن هزاران مورد برگزار شده را نام ببر. می بینید؟

ذهنتان اصلا یاری نمی کند. چرا؟ برخی صاحب نظران معتقدند دلیل این که ذهنتان یاری نمی کند این است که جنس ایرانی خوب نیست. یا شاید خوب است ولی ما از بس با موارد معیوبش برخورد داشته ایم، خارجی زده شده ایم.


این طنز را با صدای شهرام شهیدی گوش کنید


مثلا در همان سالهایی که هیچ کداممان نمی تونیم یک نمونه از بی شمار کنفرانس برگزار شده اش را نام ببریم، کنفرانسی در اروپا برگزار شد که همه تا مدتها در موردش حرف می زدند. کنفرانس برلین.

این کنفرانس برلین نشان داد ایرانی ها به محض اینکه اسم خارجی روی چیزی باشد جذب آن می شوند. حتی اگه اون چیز مثل کنفرانس برلین وطنی باشه. برای همین هم با کفش ملی یا فارسی ترش را بگویم که با وضعیتمان جور در بیاید، با پاپوش ملی و اینترنت ملی و واکسن ملی زاویه دارند.


با سپاس فراوان از مازیار مجیدی

مشاور خرید و فروش مسکن در نورت، وست و داون ونکوور، نامی نیک با سال ها تجربه – تماس: ۶۰۴۷۲۴۰۲۰۲


این ها را گفتم که بگم ایرانی ها حالا یا از روی تجربه کیفیت جنس داخلی و خارجی یا از روی غربزدگی یا از روی ذوب شدن در دیگر دوستی، همیشه حالشان با خودشان بد بوده و خارجی ها را پسندیده اند.

این در حالی است که جنس وطنی خیلی هم خوبه.

برای مطالعه بیشتر : اینها سلبریتی نیستند!! 

چرا این موضوع را مطرح کردم و بحث به اینجا رسید؟ برای اینکه می خواستم یک قیاسی بین سلبریتی خارجی و داخلی داشته باشیم و ببینیم سلبریتی های خارجی چرا اینقدر مورد توجه هستن درحالی که آدم باید حواسش به سلبریتی وطنی باشه؟

خب در فوتبال مثلا. شما از یک طرف رونالدو و پوگبا را داری و از طرف دیگه خداداد عزیزی و سیروس دین محمدی. رونالدو تو کنفرانس مطبوعاتی بازی پرتغال مجارستان دو بطری کوکا کولا را گذاشت کنار و به هوادارهاش گفت آب بخورید. بعد همه برایش غش و ضعف رفتند.

پوگبا هم در کنفرانس مطبوعاتی بازی فرانسه و آلمان یک نوشیدنی الکلی را گذاشت پایین.

خب این هم شد کار؟

به شما چه که مردم جهان نباید نوشابه و الکل بخورند و این دو ماده برای سلامتی مضر هستند؟

در عوض ما خداداد و دین محمدی را داریم که وقتی درصد بالایی از جمعیت کشور می گویند یک کاری را انجام نمی دهند آنها جلوی دوربین می نشینند و مردم را به ایجاد حماسه حضور در آن کار تشویق می کنند.

بعد هم با هرهر و کرکر و صحبت درباره بیکاری نویسنده ایرانی یا شاهکارهای دیگه باعث خلق موقعیتهای شاد و مفرح در خانواده های ایرانی میشن.


بیمه مسافرتی با پانزده سال سابقه در ایران و کانادا به همراه خدمات ویژه از درب منزل : مشاوره تلفنی

والدین، سوپر ویزا، تحصیلی، کاری، توریستی


خب کدوم خوبه؟ ژست گرفتن برای القا لزوم حفظ سلامتی توسط رونالدو یا ژانگولر بازی و شکلک درآوردن برای خندوندن مردم توسط خداداد؟

راستش ر ا بخواهید اسم سلبریتی ایرانی که آمد بی دلیل یاد یک لطیفه ی بی مزه افتادم یکی پیش طبیب رفت و گفت موی ریشم درد می کنه . طبیب ازش پرسید چی خوردی ببم جان؟ جواب داد نان و یخ.

طبیب گفت مرده شورت را ببرن که نه دردت به آدمیزاد رفته نه خورد و خوراکت.