مهاجرت از پلاک ۲۴

گپ و گفت با زیبا شیرازی

خواننده، نوازنده، شاعر و قصه گو

سال ها پیش وقتی که برای اولین بار اجرای او را در یکی از شبکه های تلویزیونی ماهواره ای دیدم که از عشق آخر می خواند، شیفته اش شدم. از آن انسان هایی بود که اسمش را درست انتخاب کرده بودند. اسمش زیبا بود، به زیبایی هم ساز می زد و ترانه ای زیبا را به زیبایی می خواند.

 

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

زیبا شیرازی صاحب سبک خودش است،

شاید یکی از دلایلی که باعث شده موسیقی او به دل بنشیند این باشد که او ترانه هایی که خود سروده است را می خواند. ترانه هایی که سرچشمه در جان او دارد. جانی که زنانه، لطیف است. به قول سعدی، که هرچ از جان برون آید، نشیند لاجرم بر دل.

از آن انسان هایی بود که اسمش را درست انتخاب کرده بودند. اسمش زیبا بود، به زیبایی هم ساز می زد و ترانه ای زیبا را به زیبایی می خواند.

در زندگی هنری سعی کرده مستقل باشد و اجازه ندهد که دیگران بر هنرنمایی او تاثیر بگذارند. می گوید خواندن خرج زندگی او را نداده و حتی از درآمدهای دیگری که داشته برای تهیه آلبوم هایش هزینه کرده تا هنرش خالص تر باقی بماند. برای همین کارهایش شاید از نظر تعداد کم باشد ولی اصیل هستند. اشعارش عاشقانه هستند. گاهی دستور هم می دهد چون باور دارد تا کسی عاشق خودش نباشد نمی تواند به دیگری عشق بورزد.

او را از پیش‌تازان ترانه‌سرایی فمینیستی در موسیقی پاپ ایرانی می شناسند،

خودش هم قبول دارد که فمینیست است و به آن افتخار می کند. البته نه به معنای برتری جویی برای زنان. او زن و مرد را کاملا برابر می داند و از ما هم می خواهد که اینگونه، فمینیست باشیم.

 

خلاصه فیلم گپ و گفت پلاک ۵۲ با زیبا شیرازی

زیبا شیرازی این روزها بیشتر داستان می گوید،

کاری جالب و نوآورانه که پیوندی محترم با مخاطب شکل می دهد. برای این کار، او ساعت ها با مردم می نشیند، زندگی آن ها را می شنود و آن را با ساز و ترانه و رقص، به داستانی تبدیل می کند که از دیدنش سیر نمی شوید . داستان هایش را روی صحنه های زیادی اجرا کرده که همه جا بسیار مورد استقبال تماشاگران منتقدان قرار گرفته است.

گپ و گفت اختصاصی با سارا نائینی

گپ و گفت اختصاصی با رضا روحانی

زیبا شیرازی هم مانند ما، و بسیاری از مهاجران، داستان زندگی اش را از پلاک ساختمانی در سرزمین مادری شروع می کند و علیرغم سال ها دوری، رشته ای ناگسستنی با آن دارد. سال های طولانی است که از ایران دور بوده ولی وقتی سخن می گوید، گویی غم غربت را فراموش می کنی.

پلاک ۵۲ را در اینستاگرام دنبال کنید

امیدواریم از دیدن این فیلم لذت ببرید:

 

این ویدیو را می توانید در کانال آپارات پلاک ۵۲ تماشا کنید