موفقیت سری دزدان دریایی کارائیب راه برای ساخت فیلم های ماجراجویانه هرچه بیشتر باز کرده است. یکی از فیلم های موفق در این زمینه گشت و گذار در جنگل(Jungle Cruise) است. شرکت والت دیسنی درواقع برای ساخت این فیلم بر اساس یکی از بازی های موجود در دیسنی لند استفاده کرده، اما این کار برای والت دیسنی مسبوق به سابقه بوده و مانند فیلم سری دزدان دریایی کارائیب جواب داده است.

دیسنی پروژه را در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد. تا سال ۲۰۱۱ قرار بود نقش اصلی به تام هنکس یا تیم آلن برسد. اما بعد از کنار گذاشته شدن فیلم نامه اولیه در سال ۲۰۱۵ دواین جانسون و امیلی برانت انتخاب شدند و سرانجام فیلم برداری در سال ۲۰۱۸ آغاز شد.

فیلم ترکیب موفق از ماجراجویی و طنزهای موقعیت است. کارگردان خائومه کولت سررا اسپانیایی است. او در زمینه ساخت فیلم های ژانر ماجراجویی سابقه ی قابل قبولی دارد. به خصوص اولین فیلمش خانه مومی محصول ۲۰۰۵ نسبتا موفق از آب درآمده بود. گرچه پاریس هیلتون برای بازی در نقش مکمل در آن فیلم تمشک طلایی گرفت.

دواین جانسون در گشت و گذار در جنگل

انتخاب دواین جانسون معروف به راک، نقطه ی قوت فیلم است. او مثل همیشه، بدون توجه به درجه بندی فیلم خیلی خوب است. راک یا همان دواین جانسون آنقدر در فیلم های ماجراجویی و اکشن بسیار موفق حضور داشته که با کوهی از تجربه بتواند بخش اصلی موفقیت فیلم را بر دوش بکشد.



فرانک با بازی دواین جانسون کاپیتانی است که دچار طلسم شده است. نمی میرد و اینکه نمی تواند پا به خشکی بگذارد. دشمنانش هم دچار طلسم دشه و به شکل عناصر طبیعی درآمده اند.

فیلم درواقع تلفیقی است از سه فیلم ایندیاناجونز، دزدان دریایی کارائیب و جومانجی. با این حال هرگز نتوانسته به این فیلم ها حتی نزدیک شود. در بهترین حالت فیلمی است که برای یکبار دیدن واقعا می ارزد اما در یادها باقی نخواهد ماند، آن هم فیلمی با بودجه دویست میلیون دلاری! به خصوص که به جز شخصیت های امیلی بلانت و دواین جانسون باقی کاراکترها بسیار تک بعدی اند.

ماجرای فیلم چیست؟

داستان در اواسط قرن شانزدهم می‌گذرد. فاتحان اسپانیایی به دنبال اشک ماه از درختی افسانه ای هستند که هر بیماری را درمان و هر نفرینی را باطل می کند. اما در این راه نمی توانند اسرار را از زبان رییس قبیله بیرون بکشند. او پیش از مرگ اسپانیایی ها را نفرین می کند به زندگی ابدی و میمیرد. لی‌لی دختری ماجراجو است و به دنبال درختی افسانه‌ای است تا بتواند به  اشک ماه دست پیدا کند. این ماده بر اساس افسانه‌ها و قصه‌های قدیمی می‌تواند درمان و مرهم بسیاری از مریضی‌ها و بیماری‌ها باشد و از آنجایی که سالیان سال کسی آن را پیدا نکرده، بیشتر دانشمندان و پژوهشگران آن را موضوعی تخیلی می‌دانند. لی‌لی نمی‌تواند از انجمن‌های مخصوص بودجه یا چراغ سبز بگیرد تا به دنبال ماجراجویی برود، چرا که اولا یک زن است (این مساله در گذشته کاملا طبیعی به نظر می‌رسیده) و دوما ماجرایی که تعریف می‌کند بسیار خیالی به نظر می‌رسد.

لی‌لی اما در نهایت با کمک برادرش به سمت جنگل‌های آمازون می‌روند تا به این اشک ماه دست پیدا کنند. در راه با راهنمایی به نام فرانک آشنا می شوند. قرار می‌شود که او راهنمای سفر پرخطر آنها باشد؛ سفری که چندین کسان دیگری نیز در کنار آنها هستند و می‌خواهند هرچه زودتر به اشک ماه دست پیدا کنند. یک افسر نازی روانی و یک سری موجودات افسانه‌ای نفرین شده که همه و همه دنبال اشک ماه اند…

معرفی فیلم:

حرکت ناگهانی ممنوع

کروئلا

ببر سفید

نقد پلاک ۵۲:

جلوه های ویژه ی فیلم بسیار خوب از آب درآمده اند. فیلم بامزه است و دیدنی. اما هرگز انتظار فیلمی در حد دزدان دریایی کارائیب نداشته باشید. هر بازیگری حتی دواین جانسون در رده ی جانی دپ توانایی خلق شخصیت جک اسپیرو را ندارد.