دنباله سازی در دو سه دهه ی اخیر محبوب هالیوود است. به خصوص آنکه داستان و فیلم اصلی موفق بوده باشد و احتمالا موفقیت تجاری دنباله ها را نیز تضمین می کند، به خصوص اگر پای یکی از خشن‌ترین و منفی‌ترین کاراکترهای والت دیسنی یا همان کروئلا دو ویل Cruella De Vil ضد قهرمان ۱۰۱ سگ خالدار، در میان باشد.

زنی دیوانه از دنیای فشن

کمدی ترسناک کروئلا نیز خودش دنباله ای بر دنباله های ۱۰۱ سگ خالدار (۱۹۹۶) و ۱۰۲ سگ خالدار (۲۰۰۰) است که البته هر سه این فیلم ها خود بر مبنای ۱۰۱ سگ خالدار (۱۹۶۱) ساخته شده بودند که اقتباس والت دیسنی بود بر کتابی به همین نام از دودی اسمیت، نویسنده نام آور حوزه ی ادبیات کودکان انگلستان.

همانطور که از سری فیلم های پیشین، داستان فیلم را می دانید. کروئلا زنی دیوانه از دنیای مد و فشن است که دوست دارد سگ های خالدار را بکشد و از پوستشان برای خود و مشتریانش لباس بدوزد. اما در فیلم کروئلا تلاش سازندگان بر این بوده که به گذشته کروئلا سری بزنند و با ماجراهایی که باعث شد او تبدیل به کروئلایی که می شناسیم شود آشنا شویم.

معرفی فیلم :

ببر سفید با کارگردانی رامین بحرانی ( نامزد اسکار۲۰۲۱)

ماجرای فیلم در دهه هفتاد می گذرد

دوران پانک و راک. داستان فیلم درباره ی دختری بسیار شر و شیطان و بنام استلا است که با هیچکس حتی مادرش سر سازگاری ندارد. سرانجام طی ماجرایی مادرش فوت می کند و استلای کوچک با دو پسر بچه دیگر آشنا می شود که باید با دزدی در خیابان های لندن روزگار بگذرانند. در حالی که استلا از همان سنین رویایش فعالیت در مد و فشن است.

ده سال بعد او بزرگ شده و به دنبال حرفه ی مورد علاقه اش مد رفته است. در این میان کروئلا یک رقیب بسیار خطرناک و قدرتمند هم دارد. بارونس فون هلمن– با بازی اما تامپسون -، یک شخصیت زیبای افسانه ای که به طرز خشونت آمیزی، مُد روز را در چنگالش دارد، او کسی است که متوجه استعداد استلا در حوزه مد می شود.

اما استون ، اما تامپسون

دوستی میان آنها رشته ای از حوادث و اتفاقات را ایجاد می کند که سرانجام استلا را به سمت جنبه تاریک و ترسناک خود می برد و به کروئلای سرسخت، مُداماتیک و انتقام جو تبدیل شود. بسیار زود میان آن دو نبردی در می گیرد.

آشنایی با گذشته ی کروئلا در این فیلم و اینکه چگونه تبدیل به یک هیولای ترسناک می شود، می تواند ما را به یاد فیلم جوکر نیز بیندازد اما باید گفت شباهت هر دو فیلم تقریبا در اینجا تمام می شود.

بازیگران و کارگردان فیلم

بازیگران : اما استون، اما تامپسون، جوئل فرای، پاول والتر هوزر، امیلی بیچام و مارک استرانگ

کارگردان: کریگ گیلسپی


نقد فیلم

بازی هر دو بازیگر اِما واتسون و اِما تامپسون فوق العاده است. فیلم نامه خوب است اما بی نقص نیست. فیلم چنان بر اساس شخصیت محور نوشته شده است که شخصیت های جانبی و نوچه ها فضایی برای ابراز وجود ندارند. با وجود خشونت نسبی و نبردی که در فیلم موج می زند فیلم می تواند برای بچه ها و بزرگسالان هر دو مناسب باشد.

اما نقطه قوت فیلم در طراحی لباس است. البته تعجبی هم ندارد چرا که موضوع فیلم درباره نبرد دو طراح مد است.