فینگر فود در واقع همان غذاهای رایجی است که در اندازه کوچک تر سرو می گردد. فینگر فود ها با نام های، غذای انگشتی و لقمه ای نیز شناخته می شوند. فینگر فود ها در انواع سرد و گرم تهیه می شوند. واضح است که فینگرفود گرم باید نوع سرو متفاوتی داشته باشد تا هنگام سرو تازه و گرم باشد. فینگر فود را می توان به عنوان پیش غذا یا حتی غذای اصلی در مهمانی‌ها سرو کرد؛ هرچند که بهتر است برای غذای اصلی از فینگر فود گرم و برای پیش ‌غذا از فینگر فود سرد استفاده کنیم. برای آموزش این نوع غذاهای دوست داشتنی با ما همراه باشید

فینگر فود سرد نیز طرفداران خاص خود را دارد. فینگر فود سرد، معمولاً در یخچال نگهداری می شود و در هنگام سرو روی میز ها چیده می شود. تنوع و رنگارنگ بودن فینگرفود ها باعث می شود، جذابیت زیادی برای میز پذیرایی میهمانی های ما باشند.

مواد لازم :

  • خمیر هزار لایه ۱ عدد
  • پنیر پیتزا یا پنیر ورقه ای به مقدار لازم
  • پپرونی یا سالامی به مقدار لازم

تماشا کنید :

طرز تهیه سوپ خوشمزه گل کلم و قارچ

طرز تهیه قیمه نثار به روش قزوینی های قدیمی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی در منزل

طرز تهیه پیتزا رز :

روی سطح مورد نظر کمی آرد بپاشید و خمیر را روی سطح پهن کرده و به اندازه های ۱.۵ الی ۲ سانتی متر برش بزنید.

پپرونی ها را از وسط برش بزنید و مانند فیلم روی خمیر بچینید حالا روی پپرونی ها پنیر را قرار دهید و آن را رول کنید. دقت کنید که رول ها شل نباشند.

طرز تهیه پیتزا رُز


رول ها را در قالب مافین که از قبل کمی چرب شده قرار دهید، اگر قالب مافین ندارید می توانید از سینی فر هم استفاده کنید طوری که درزهای رول به سمت بدنه سینی باشد تا در موقع پخت باز نشوند. فر را از قبل با درجه حرارت ۱۹۰ الی ۲۰۰ سانتیگراد  گرم کنید. مدت زمان پخت ۷ الی ۱۰ دقیقه می باشد.

نوش جان !