همایون حسینیان

موضوع این روزای اکثر خانواده‌ها کنکوره و تا الان خیلی از مسوولین هم به طور جدی مشغول مهیا کردن فضای مناسب برای برگزاری کنکور با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بودند. ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت؛ بیست و یکم مرداد ماه تو مصاحبه‌ای در این مورد صحبت کرد و گفت:

در کنکور ارشد و دکترا ۱.۲ تا ۱.۶ متر مربع فاصله بین داوطلبین بود ما در کنکور سراسری این فاصله را به دو متر رساندیم اما سازمان سنجش کشور اعلام کرد که نمی‌‌تواند در همه نقاط کشور این فاصله دو متری را اجرا کند.

حریرچی همچنین تو آخر گفتگو از مردم خواست که خونسرد باشن و قرار شد موضوع رو با ستاد ملی کرونا مطرح کنه و این که توافقی شده که کنکور یک ماه به تاخیر بیافته!

 

در کنکور ارشد و دکترا ۱.۲ تا ۱.۶ متر مربع فاصله بین داوطلبین بود ما در کنکور سراسری این فاصله را به دو متر رساندیم!

با این گفته‌های حریرچی کمی خانواده‌ها امیدوار شدند که کنکور در زمان و شرایط بهتری برگزار بشه تا اینکه همون روز دکتر منصور غلامی وزیر علوم و تحقیقات و فناوری گفت:

تعویق کنکور قطعی است،

و ادامه داد که:

به دلیل ضرورت افزایش فاصله‌گذاری اجتماعی و بسته‌بندی دوباره دفترچه‌ سوالات، کنکور به تعویق افتاده است!

 

مثلا همین واژه‌ی قطعی که برای ما معنی حتمی رو می‌ده ولی برای بالاسریامون معنی قطع شدن!

با این اظهار نظر باز نگرانی خانواده‌ها زیاد شد چرا که همه می‌دونن وقتی یه چیزیو مسوولینمون به طور قطعی اعلام می‌کنن دیگه نمی شه روش حساب کرد.

البته این مشکل مسوولین نیست مشکل ادبیاتمونه که بعضی از واژه‌ها دو معنی متفاوت دارند و شنونده‌رو به اشتباه میاندازن. مثلا همین واژه‌ی قطعی که برای ما معنی حتمی رو می‌ده ولی برای بالاسریامون معنی قطع شدن! رو می ده! در واقع ایشون منظورش قطع شدن تعویق کنکور بوده!

 به هر رو فردا وزارت علوم و بهداشت مشترکا با قاطعیت! اعلام کردن که:

تعویق کنکور منتفی شد!

اینجور که معلومه با توجه به اینکه مشکل اصلی ایجاد فاصله‌ی بیشتربوده گمونم تو همین بیست و چهار ساعته یکی اومده کنترات بسته نیرو بذاره سریع صندلیارو جابجا کنه، بهتون قول می دم یه جور صندلیارو دقیق بچینن که یه میلیمیتر هم اینور و اونور نباشه!

تازه این که چیزی نیست به نظرمن، ما تا پنج متر هم می‌تونیم صندلیارو به همین دقت بچینیمش اونم فقط تو چند روز. به همین علت من همچنان به توصیه آقای حریرچی خونسردیمو حفظ می کنم و تو قرنطینه می‌مونم. حالا کنکور که تموم شد یه زنگی به آقای حریرچی بزنم شماره اون پیمانکارو بگیرم بیان فاصله فیزیکی این مبلامونو هم درست کنن!

تا اطلاعیه بعدی سازمان بهداشت جهانی که فاصله جدید و اعلام کنه، خدا بزرگه!