ارشا اقدسی (۱۴ اردیبهشت ۱۳۶۱ – ۱۳ مرداد ۱۴۰۰) ، بدلکار ایرانی که چند روز قبل سرصحنه یک فیلم سینمایی خارجی در شهر بیروت کشور لبنان دچار سانحه رانندگی شده بود و در بیمارستانی در بیروت بستری بود در سن ۳۹ سالگی درگذشت.

ارشا اقدسی ۱۴ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در تهران به دنیا آمد. اقدسی از کودکی ورزش را دنبال می‌کرد و به دنبال فعالیت‌های ورزشی اش، آی کیدو را فرا گرفت و مربی آن شد.

 

در سال ۸۴ به دنبال موفقیتش در کسب بورسیهٔ تحصیلی در رشتهٔ تربیت بدنی، عازم ایتالیا بود که از طریق یک آگهی برای دوره‌های بدلکاری با پیمان ابدی آشنا و در ایران ماندگار شد و بدلکاری را ادامه داد،تا جایی که توانست سرمربی کلاس‌های بدلکاری پیمان ابدی و اولین مربی بانجی جامپینگ ایران و نیز اولین مربی تونل باد صبا در ایران شود.

سپس اقدسی در ۱۳ بهمن ۱۳۸۵ گروه بدلکاران ۱۳ را تأسیس کرد و فعالیت‌های خود را با گروهش در ایران و عرصهٔ بین‌الملل ادامه داد. او سپس برای برگزاری مسابقه آب و آتش، مجری شبکه نسیم شد.


اولین تجربهٔ فیلم‌سازی اقدسی، فیلم کوتاهی بود با عنوان جمشید آریا که برای تجلیل بازیگر اکشن ایرانی جمشید هاشم پور با حضور قهرمانانی همچون یوسف کرمی، احسان روزبهانی و حامد پورطالب در یک روز ساخته شده و در جشن حافظ به نمایش درآمد. همچنین فیلم او در جشنواره بین‌المللی فیلم جیپور دیپلم افتخار گرفت.

اقدسی روز چهارشنبه ششم مرداد ماه ۱۴۰۰ در جریان همکاری با یک پروژه سینمایی در بیروت و به هنگام ضبط صحنه‌ای مربوط به چپ کردن ماشین، دچار حادثه‌ای سنگین شد که به دنبال آن، او را به بیمارستانی در بیروت منتقل کردند.


این بدلکار در فیلم‌های ایرانی از جمله قسم، ما همه باهم هستیم، مارموز، شبی که ماه کامل شد و همچنین فیلم‌هایی خارجی از جمله یوگای کنگ‌فو، مرگ روشنایی، اسکای فال و… در بخش بدلکاری حضور داشته است.

ارشا اقدسی بدلکار سرشناس کشورمان در بیمارستان سان جورج روم بیروت دار فانی را وداع گفت.

مطالعه کنید :

چنین کنند بزرگان : قسمت دوم

وقتی برای مردن نیست

طبق وصیت او، قرار است برخی اعضا بدنش به افراد نیازمند اهدا شود.

پیمان ابدی

پیکر ارشا اقدسی در روزهای آینده به ایران منتقل می‌شود و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا و در کنار دیگر بدلکار سرشناس کشورمان پیمان ابدی آرام خواهد گرفت.