نخست وزیر جاستین ترودو امروز چهارشنبه ۲۲ آپریل، سخنان روزانه خود را با اعلام اینکه در حادثه مرگبار تیراندازی در نوا اسکاشیا حداقل ۲۲ نفر جان خود را از دست داده اند شروع و به بازماندگان تسلیت گفت و با آن ها همدردی کرد.

حمایت از دانش آموزان

نخست وزیر ادامه صحبت هایش را به بسته جدید حمایتی دولت از دانش آموزان اختصاص داد. این بسته حمایتی که
(Canada Emergency Students Benefits (CESB نام دارد با هدف کمک مالی به دانش آموزانی که امسال با مشکل کمبود کار در تابستان برای تامین هزینه تحصیل مواجه هستند، شکل گرفته است. بر این اساس، به هر دانش آموز ماهانه ۱۲۵۰ دلار از ماه می تا آگوست توسط CRA پرداخت می شود.

اگر دانش آموزی مشغول به کار شود و ماهانه تا ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته باشد نیز واجد شرایط دریافت این کمک هزینه خواهد بود

اگر دانش آموزی مشغول به کار شود و ماهانه تا ۱۰۰۰ دلار درآمد داشته باشد نیز واجد شرایط دریافت این کمک هزینه خواهد بود. دیگر اجزای این بسته حمایتی ، افزایش تعداد مشاغل تابستانی و نیز افزایش کمک هزینه تحصیلی است که مجموع این حمایت ها بالغ بر ۹ میلیارد دلار ارزش دارد. اگر دانش آموز از یک شخص سالمند و یا ناتوان مراقبت کند، دریافتی ماهانه او به ۱۷۵۰ دلار افزایش می یابد.

افزایش کمک هزینه دانش آموزان

نخست وزیر اشاره کرد که تعداد ۷۶ هزار شغل دیگر برای دانش آموزان در تابستان توسط دولت ایجاد می شود. همچنین وی وعده داد که کمک هزینه تحصیلی دولت به دانش آموزان در سال آتی به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد. جاستین ترودو همچنین گفت دانش آموزانی که به صورت داوطلبانه در مبارزه با کووید-۱۹ خدمت کنند، بر اساس ساعت کاری خود ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. نخست وزیر در پایان به روز زمین و اهمیت حفاظت از محیط زیست اشاره کرد. آخرین وضعیت شیوع کووید-۱۹ در کانادا خود را در برابر ریسک ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ارزیابی کنید!