نخست وزیر جاستین ترودو امروز چهارشنبه بیست و هفتم ماه می ، سخنان روزانه خود را با اشاره به گزارش نیروهای مسلح از خانه های مراقبت و نگهداری از سالمندان در اونتاریو و کبک شروع کرد. وی گفت که گزارشی که نیروهای مسلح از کبک دریافت کرده را به مسئولان استان تحویل داده و آن ها این گزارش را امروز منتشر کرده اند.

او بیان داشت که این گزارشات نشان دهنده شرایط بسیار تلخ و دردناکی در این مراکز  است که به هیچ عنوان شایسته سالمندانی که ما زندگی خود را مدیون آن ها هستیم نیست. نخست وزیر گفت که دولت مرکزی با تمام امکانات در کنار دولت های استانی برای کمک به رفع مشکلات خواهد بود.

کاهش نیار مردم به CERB

نخست وزیر ادامه داد که وقتی بحران کووید -۱۹ شروع شده، صدها هزار کانادایی ناگهان کار خود را از دست دادند. او گفت دولت از ابتدای وقوع با برنامه هایی مانند CERB (Canada Emergency Response Benefit)  و CEWS (Canada Emergency Wage Subsidy) سعی بر آن داشت که از مردم برای گذر از این شرایط سخت حمایت کند.

نخست وزیر گفت حالا که به تدریج فعالیت های اقتصادی در نقاط مختلف در حال بازگشایی هستند، نیاز مردم به CERB ( ۲۰۰۰دلار در ماه) به تدریج کم می شود ولی پرداخت یارانه حقوق همچنان ادامه پیدا می کند.

او گفت که یارانه حقوق به این منظور پرداخت شد چون دولت اعتقاد دارد برای اینکه اقتصاد کشور از رکود خارج شود، باید رابطه بین کارمند و کارفرما حفظ شود.

او از همه کارفرمایان درخواست کرد که در سایت CRA برای دریافت یارانه حقوق اقدام کرده و با استخدام مردم، مسئولیت خود در قبال کشور را ایفا کنند.

دولت بیش از ۴۵،۰۰۰ فرصت شغلی در تابستان برای جوانان تدارک دیده است.

هزاران فرصت کاری برای جوانان

نخست وزیر ترودو همچنین به بحث حمایت دولت از جوانان پرداخت. او گفت همانطور که مدتی قبل اعلام کرده بود، دولت مبلغ ۲ میلیارد دلار برای حمایت مالی از دانش آموزان و فارغ التحصیلان امسال اختصاص داده است.

خبر خوب دیگر نخست وزیر این بود که دولت بیش از ۴۵،۰۰۰ فرصت شغلی تابستانی برای جوانان تدارک دیده و از آن ها خواست که با مراجعه به سایت www.jobbank.gc.ca اقدام کنند .نخست وزیر در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.

۵۲