نخست وزیر جاستین ترودو امروز سه شنبه ۲۱ آپریل، سخنان روزانه خود را به مناسبت روز Yom HaShoah که یادآور هولوکاست است آغاز و از شش میلیون یهودی بیگناه که به صورت سازمان یافته قربانی سیاست های نژادپرستانه نازی ها شدند یاد کرد و به بازماندگان و کسانی که با به خطر انداختن خود، باعث نجات جان آن ها شدند ادعای احترام نمود.

ملاقات با مامور زخمی در نوا اسکوشیا

جاستین ترودو در ادامه گفت که دیروز این فرصت را داشته تا با مامور چاد موریسون که در حادثه تیراندازی زخمی شد- و حالا از بیمارستان مرخص شده است – و همچنین با خانواده مامور هیدی استیونسون صحبت کند و از طرف همه مردم کانادا از آن ها قدردانی کند. او گفت که در صحبت هایش با همکاران هیدی متوجه شده که او چه انسان فوق العاده ای بوده است. نخست وزیر همچنین گفت که برای ارج نهادن به خدمات مامور هیدی استیونسون، دیروز از بنای یادبود پلیس و نیروهای صلح در Parliament Hill بازدید کرده است. ترودو گفت که این هفته همه ما نوااسکوشایی هستیم.

بسته های حمایتی جدید

نخست وزیر در ادامه سخنانش به کمک های جدید دولت برای حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه در برابر شیوع بیماری کووید-۱۹ اشاره کرد. بر این اساس دولت مبلغ ۳۵۰ میلیون دلار برای کمک به سازمان های محلی (Community Organizations) و نهادهای غیرانتفاعی (NGO) اختصاص داده است. بخشی از این مبلغ به صورت مستقیم در اختیار سازمان های کوچک تر قرار می گیرد و باقی به سازمان های ملی مانند صلیب سرخ و یونایتد وِی (United Way) پرداخت می شود. سازمان ها با این پول می توانند داوطلبان بیشتری را آموزش دهند، برای کمک به حمل و نقل و یا رسیدگی بیشتر به وضعیت سلامتی و تغذیه سالمندان و افراد ناتوان از آن استفاده کنند.

یارانه حقوق را محاسبه کنید

نخست وزیر ترودو در ادامه اعلام کرد که ماشین حساب در سامانه CRA برای شرکت ها طراحی شده تا بتوانند مبلغی که واجد شرایط برای دریافت یارانه(سوبسید) حقوق کارمندان خود هستند را به دقت محاسبه کنند. ماشین حساب برای محاسبه یارانه حقوق در سایت CRA قرار گرفته و شرکت های می توانند از دوشنبه ۲۷ آپریل برای دریافت آن ثبت نام کنند لازم به توضیح است که بر اساس این بسته حمایتی، دولت تا ۸۴۷ دلار در هفته برای حقوق هر کارمند به کارفرما پرداخت می کند.

جاستین ترودو اعلام کرد که شرکت های می توانند از دوشنبه هفته آینده ، ۲۷ آپریل برای دریافت یارانه حقوق ثبت نام کنند. نخست وزیر در پایان از دستاوردهای علمی نوآورانه که شرکت های دانش بنیان کانادایی برای کمک به مقابله با این بحران ابداع کرده اند یاد و آن ها قدردانی نمود. در ادامه نخست وزیر ترودو به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.