نخست وزیر جاستین ترودو امروز دو شنبه ۲۰ آپریل، سخنان روزانه خود را به حادثه تیراندازی روز گذشته در نواسکوشیا اختصاص داد و با بازماندگان قربانیان این حادثه همدردی کرد و گفت که همه مردم کانادا در کنار شما هستند و با شما عزاداری می کنند.

جاستین ترودو با اشاره به اینکه ملت کانادا در روزهای سخت شیوع بیماری متحد و یکپارچه در کنار هم باقی مانده اند گفت که متاستفانه در روز گذشته یک قاتل مسلح با تیراندازی و گرفتن جان حداقل ۱۸ نفر مسبب یک تراژدی بزرگ در کشور شده است .

نخست وزیر از مطبوعات درخواست کرد تا نام و عکس قاتل را منتشر نکنند و معروف شدن را به او هدیه ندهند و تمام توجه و تمرکز خود را به قربانیان حادثه معطوف کنند.

وی اعلام کرد که یکی از قربانیان، مامور پلیس (RCMP) به نام هیدی استیونسون بوده که ۲۳ سال به مردم خدمت نمود و سرانجام در راه انجام وظیفه جان خود را فدای محافظت از مردم کرد. او مادر دو فرزند هم بوده است. ترودو گفت که جرم و جنایت از هیچ نوعی نباید در کانادا صورت بگیرد.

نخست وزیر اظهار داشت که این تراژدی یادآور ریسک بزرگ هر روز فعالیت همه آن کسانی است که در خط مقدم محافظت از ما هستند – از جمله نیروهای کادر درمانی – و از طرف خود و مردم کانادا از آن ها تشکر کرد.

نخست وزیر از مطبوعات درخواست کرد تا نام و عکس قاتل را منتشر نکنند و معروف شدن را به او هدیه ندهند و تمام توجه و تمرکز خود را به قربانیان حادثه معطوف کنند. او همچنین اشاره کرد که به دلیل شرایط قرنطینه، خانواده های قربانیان نمی توانند مراسم سوگواری برگزار کنند که این موضوع درد و رنج آن ها در این روزهای سخت بیشتر می کند برای همین اعلام کرد که یک مراسم سوگواری مجازی در گروه فیس بوکی Colchester supporting community در روز جمعه ساعت ۷ عصر برگزار می شود و از همه درخواست کرد که در این مراسم شرکت کنند.

نخست وزیر ترودو اعلام کرد که تحقیقات پیرامون حادثه ادامه دارد و جزییات به اطلاع مردم خواهد رسید. در ادامه نخست وزیر ترودو به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.