نخست وزیر جاستین ترودو امروز چهارشنبه ۱۵ آپریل ، سخنان روزانه خود را با اعلام اینکه تسهیلات و کمک های بیشتری برای مردم درنظر گرفته شده و استفاده از CERB آسان تر می شود، آغاز کرد. نخست وزیر ضمن اشاره به جایگاه ارزشمند سالمندان گفت فردا با نخست وزیران استان ها برای بهبود شرایط نگهداری از سالمندان صحبت می کند. همچنین حقوق نیروهای کار ضروری (Essential Workers) و حقوق پرسنل مراکز نگهداری از سالمندان و افراد ناتوان که کمتر از ۲۵۰۰ دلار در ماه دریافت می کنند، افزایش پیدا خواهد کرد.

اگر کسی هنوز کار می کند و ماهانه تا ۱۰۰۰ دلار درآمد دارد نیز می تواند از این کمک بهره مند شود.

نخست وزیر ترودو در ادامه سخنانش اعلام کرد که شرایط استفاده از CERB برای کسانی که تا کنون واجد شرایط نبوده اند آسان تر می شود . در این ارتباط اگر کسی هنوز کار می کند و ماهانه تا ۱۰۰۰ دلار درآمد دارد نیز می تواند از این کمک بهره مند شود. همچنین کسانی که از اول ژانویه برای دریافت بیمه بیکاری (EI) اقدام کرده اند نیز حالا واجد شرایط ثبت نام برای دریافت کمک هزینه ماهانه هستند.ضمنا کارگران فصلی که به دلیل شیوع بیماری بی کار مانده اند نیز می توانند از CERB استفاده کنند.

نخست وزیر همچنین وعده داد که به زودی اخبار بیشتری برای محصلین و کسب و کارهایی که نگران پرداخت اجاره هستند نیز خواهد داشت. نخست وزیر اظهار داشت که سامانه جدیدی برای کسانی که در این روزهای سخت احساس می کنند از نظر روحی با مشکل روبه رو شده اند و نیاز به مشاوره با متخصص دارند، راه اندازی شده و برای همه در سایت Cananda.ca قابل دسترسی است.

وی همچنین بیان داشت که تولید داخلی کیت های تشخیص بیماری افزایش پیدا کرده تا امکان انجام هر تعداد تست لازم در سراسر کشور فراهم باشد. نخست وزیر ترودو در پایان گفت که همه می خواهند بدانند چه زمانی زندگی به حالت عادی باز می گردد ولی هنوز تاریخ دقیقی برای آن مشخص نیست و اگر می خواهیم از این دوران گذر کنیم، باید در خانه بمانیم و در صورت نیاز به خروج از خانه، فاصله ۲ متری با سایرین را حفظ کنیم. خود را در برابر ریسک ابتلا به بیماری کووید-۱۹ ارزیابی کنید!