مرز با آمریکا کی باز می شود؟

نخست وزیر جاستین ترودو امروز شنبه ۱۸ آپریل ، سخنان روزانه خود را با اعلام اینکه با توافق به عمل آمده با دولت آمریکا مرزها به مدت سی روز دیگر بسته باقی می ماند آغاز و از آن به عنوان نمونه ای دیگر از همکاری خوب بین طرفین یاد کرد. وی تاکید کرد که شرایط قبلی برای انتقال کالا و ترددهای ضروری به قوت خود باقی خواهد ماند. نخست وزیر ترودو در ادامه سخنانش از مردم خواست که علیرغم هوای مطبوع این روزها، کماکان در خانه باقی بمانند و حداکثر یک نوبت در هفته برای خرید های ضروری از خانه خارج شوند و توصیه های بهداشتی را رعایت کنند تا پیشرفت هایی که به دست آمده، از بین نرود.

او گفت که امروز آمار و اطلاعات بیشتری در خصوص آخرین وضعیت بیماری در کانادا از طریق دکتر تام و همکارانش به اطلاع مردم خواهد رسید. جاستین ترودو با اشاره به تسهیلات متعددی که دولت برای حمایت از مردم و کسب و کارها ارائه کرده است،

حمایت های جدید از بومیان

از اعتبار جدیدی برای پشتیبانی از بومیان ( Indigenous) سخن گفت. بر این اساس دولت مبلغ ۳۰۶ میلیون دلار برای حمایت از کسب و کار بومیان اختصاص داده که به صورت وام های کوتاه مدت بدون بهره در اختیار آن ها قرار می گیرد و ابراز امیدواری کرد که بومیان با این کمک ها در شرایط فعلی کسب و کار خود را حفظ کرده و در دوران پسا کرونا بتوانند آن را ادامه دهند. نخست وزیر بیان داشت که این اولین قدم برای حمایت از بومیان است و ادامه پیدا خواهد کرد.

واردات ماسک و تولید محافظ صورت

جاستین ترودو در ادامه با اشاره به اهمیت فراهم کردن تجهیزات ایمنی شخصی برای کادر درمانی خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ گفت که روز گذشته دو محموله هوایی ماسک صورت N95 وارد کشور شده و توزیع خواهد شد و ورود اقلام بیشتری در تعطیلات پایان این هفته و در طول هفته آینده ادامه خواهد یافت. او همچنین گفت که شرکت Toronto Stamp با تغییر خط تولید، شروع به تولید محافظ صورت (Face Shield) کرده و طی دو ماه آینده میلیون ها ماسک را آماده استفاده می کند. در ادامه نخست وزیر ترودو به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.