نخست وزیر جاستین ترودو امروز دوشنبه بیست و پنجم ماه می ، سخنان روزانه خود را با اشاره به اینکه علیرغم بهتر شدن وضعیت شیوع بیماری ، هنوز شرایط بسیار جدی است شروع کرد. او ادامه داد وضعیت در نقاط مختلف کشور متفاوت است برای همین وقتی که به تدریج در تابستان به حالت عادی باز می گردیم، ضوابط و دستورالعمل های مختلفی را برای هر منطقه شاهد خواهیم بود ولی یک اصل در سراسر کشور و برای همه ثابت است و آن مسئولیتی است که بر دوش همه ما نسبت به خودمان و سایرین قرار دارد و باید به حفظ فاصله فیزیکی در جامعه متعهد باقی بمانیم.

شروع ثبت نام برای دریافت وام بلاعوض اجاره تجاری

نخست وزیر در ادامه سخنانش گفت که یکی از نگرانی های کسب و کارهای کوچک برای از سر گیری فعالیت خود، پرداخت هزینه اجاره است. او اعلام کرد از امروز صبح مالکین در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، کبک و آتلانتیک و فردا سایر نقاط کشور که تا ۱۰ مستاجر داشته باشند می توانند با مراجعه به سایت Canada Mortgage and Housing Corporation نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت وام بلاعوض از بسته حمایتی  Canada Emergency Commercial Rent Assistanc ( اطلاعات بیشتر)  معادل ۵۰ درصد اجاره اقدام کنند.

مالکان در بریتیش کلمبیا،‌آلبرتا ، کبک می توانند امروز و سایر استان ها فردا برای دریافت وام ثبت نام کنند.

نخست وزیر همچنین اعلام کرد زمان ثبت درخواست دریافت وام اجاره برای مالکین با بیش از ۱۰ مستاجر به زودی در این هفته اعلام خواهد شد. نخست وزیر از مالکان درخواست کرد با ثبت نام در این برنامه، به روند عادی شدن اقتصاد و زندگی مردم کمک کنند.

مشاوره رایگان برای کسب و کارها

نخست وزیر در ادامه اعلام کرد که خط تلفن ویژه ای جهت دریافت مشاوره از کارشناسان مالی اتاق های بازرگانی اختصاص داده شده است. او گفت که کارآفرینان و صاحبان کسب و کارهای کوچک و سامان های خیریه و غیر انتفاعی می توانند از طریق تماس با 18669891080 مشاوره دریافت کنند.

وی همچنین بیان داشت که مهلت پرداخت (T2 & T3) تا سپتامبر به تعویق افتاده است. اگر صاحب کسب و کار کوچکی هستید، می توانید برای دریافت پاسخ و مشاوره مالی با شماره 18669891080 تماس بگیرید.

ده روز در سال مرخصی استعلاجی با حقوق

جاستین ترودو در ادامه سخنانش به بحث حقوق کارمندان پرداخت و مجدد اعلام کرد که دولت پرداخت یارانه حقوق را تا پایان تابستان در دستور کار خود دارد. او همچنین گفت که نباید هیچ کارمندی کانادا در برابر انتخاب بین دو گزینه ماندن در خانه و استراحت کردن برای برطرف شدن بیماری کووید-۱۹ و یا رفتن به کار برای از دست ندادن درآمدش ، قرار بگیرد. بدین منظور او با تمام نخست وزیران استانی صحبت می کند تا اطمینان حاصل آید که شرایط استفاده از ۱۰ روز مرخصی با حقوق به علت بیماری برای همه فراهم باشد. او گفت که راهکارهای برای دوره های استراحت طولانی تر هم در دست بررسی است.

نخست وزیر در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.