رویدادهای ۱۱ سپتامبر، به عنوان مرگبارترین حمله به خاک آمریکا از زمان پرل هاربر در سال ۱۹۴۱، درک آمریکا از امنیت را برای همیشه تغییر داد و باعث شد جرج بوش، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده، علیه تروریسم اعلان جنگ کرده و افغانستان، پایگاه قدرت القاعده و محل اختفای اسامه بن لادن، رهبر القاعده و آمر این حملات - را مورد حمله قرار دهد.

آمریکایی‌ها نوزدهمین سالروز حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ را که منجر به کشته شدن ۳ هزار نفر در نیویورک، ویرجینیا، و پنسیلوانیا شد، گرامی می‌دارند.

آن روز چه اتفاقی افتاد؟

نوزده مرد وابسته به القاعده به چهار هواپیماربایی دست زدند. رویدادهای ۱۱ سپتامبر، به عنوان مرگبارترین حمله به خاک آمریکا از زمان پرل هاربر در سال ۱۹۴۱، درک آمریکا از امنیت را برای همیشه تغییر داد و باعث شد جرج بوش، رئیس جمهوری وقت ایالات متحده، علیه تروریسم اعلان جنگ کرده و افغانستان، پایگاه قدرت القاعده و محل اختفای اسامه بن لادن، رهبر القاعده و آمر این حملات – را مورد حمله قرار دهد

ساخت یک برج در محل مرکز تجارت جهانی زمان بیشتری برد، اما اکنون بر فراز افق منهتن به عنوان بلندترین ساختمان در ایالات متحده قد کشیده است.

جنگ ایالات متحده با تروریسم

نیروهای تحت رهبری ایالات متحده در افغانستان طالبان را از قدرت برکنار کردند. جنگ در آن کشور همچنان ادامه دارد، هر چند اوائل سال جاری میلادی ایالات متحده و طالبان موافقتنامه‌ای را با هدف پایان دادن به مناقشه به امضا رساندند و مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا، نیز روز پنجشنبه (۲۰ شهریور ۱۳۹۹) در مورد شروع مذاکرات صلح میان طرف‌های درگیر در افغانستان گفت که پس از نزدیک به دو دهه، مقامات و نمایندگان افغانستان سر یک میز مذاکره می‌کنند تا خشونت را کاهش دهند و برای مردم خود کشوری که در آشتی است و در جنگ نیست را به ارمغان آورند.

 

برج جدید در منهتن

ایالات متحده سال ها پس از آن حملات تروریستی در جستجوی اسامه بن لادن بود و تیمی از تکاوران نیروی دریایی ایالات متحده، در ماه مه ۲۰۱۱، در یورش به اقامتگاهی در آبوت آباد در پاکستان، او را کشتند.

بناهای یادبود گرامیداشت قربانیان بناهای یادبود کشته شدگان آن حملات اکنون در سه مکان حمله در نیویورک، ویرجینیا، و پنسیلوانیا برپا است.

محل برخورد در پنتاگون پس از حملات به سرعت بازسازی شد. ساخت یک برج در محل مرکز تجارت جهانی زمان بیشتری برد، اما اکنون بر فراز افق منهتن به عنوان بلندترین ساختمان در ایالات متحده قد کشیده است.