اسلحه صلح، سورپرایزی کامبیزوار

گپ و گفت با کامبیز شریف

مجسمه ساز

شاید بتوان از مجسمه سازی به عنوان ماندگارترین و بحث برانگیز ترین نشانه های ثبت اندیشه بشری در فراز و نشیب تاریخ یاد کرد. هر زمان که هنرمندی می خواسته به اندیشه اش شکل دهد و آن را برای دیگران مجسم کند، مجسمه ای می ساخته است. خواه این اندیشه به بزرگی خدایی در آسمان ها بوده و یا به قدرت پادشاهی روی زمین یا قدیسی در حال عبادت. به هر حال این دستان هنرمندان بوده که در طول تاریخ با ساختن مجسمه ها، به اندیشه ها بعد داده و آن ها را قابل لمس و ماندگار کرده اند.

در دنیایی زندگی می کنیم که تکنولوژی به زندگی ما سرعت زیادی داده است. سرعتی که بعضی وقت ها فرصت فکر کردن را از ما می گیرد. ولی هنوز هم زمان هایی است که می ایستیم، نگاه می کنیم، فکر می کنیم و باز هم فکر می کنیم. مانند هنگامی که در ونکوور در تقاطع خیابان های وست پندر و جرویس، مجسمه نیاز را می بینی. هر چقدر هم که در تلاطم زندگی غرق شده باشی، هر چقدر که برای رسیدن به قراری عجله داشته باشی،‌ به نیاز که می رسی، می ایستی. گویی حرف دلت را می زند، مخصوصا اگر مهاجری باشی که به سودای زندگی بهتر، جلای وطن کرده باشی. انگار انگشتان خود تو است که به آسمان دراز شده تا نیاز به موفقیتت را از عالم طلب کند.

مجسمه نیاز در مرکز شهر ونکوور

کامبیزوار، مجسمه وار

در گپ و گفت این شماره پلاک ۵۲ افتخار میزبانی از هنرمندی بزرگ را داشتیم. کامبیز شریف. انسان شریفی که در هنرش صادق است و جسورانه خلاق. او کامبیز وار حقایق را می بیند و آن ها را مجسمه وار در دیدرس چشم ما قرار می دهد تا کمی بیشتر، کمی عمیق تر بیاندیشیم.


با سپاس فراوان از مازیار مجیدی

مشاور خرید و فروش مسکن در نورت، وست و داون ونکوور، نامی نیک با سال ها تجربه – تماس: ۶۰۴۷۲۴۰۲۰۲


کامبیز شریف مجسمه سازی صاحب و نام و سبک است. هنوز هم وقتی از مقابل خانه هنرمندان در تهران می گذری، چشم خدای او را می بینی که تو را می بیند. چشمی که چهارده سال پیش توسط کامبیز ساخته شد و هنوز استوار و پا برجا، تو را نظاره می کند. او در نمایشگاه های انفرادی و گروهی متعددی در چهارگوشه این دنیا شرکت کرده و همیشه کارهایش مورد احترام و تقدیر قرار گرفته اند.

مجسمه چشم خدا

کامبیز شریف در سال ۲۰۰۹ همراه همسرش شهرزاد – که آرشیتکت است – به کانادا مهاجرت می کنند و در ونکوور ساکن می شوند و مجسمه سازی را در این شهر زیبا ادامه می دهد. مثل همیشه موفق و سربلند است. مجسمه های او در نمایشگاه ها، دانشگاه ها و مکان های پربازدید عمومی قرار می گیرد.

Peace Weapon (اسلحه صلح)

یکی از این مجسمه ها، نیاز است که به نوعی به یکی از نشانه های شهر ونکوور تبدیل شده است. اما ونکوور بزرگ به زودی میزبان آثار دیگری از او خواهد بود. چیدمانی بزرگ که قرار است در شهر برنابی نصب شود یا اسلحه صلح او که پیام صلح و نوع دوستی برای مردم دنیا به همراه دارد.

امیدواریم از دیدن این گپ و گفت لذت ببرید.