دانمارک از کشورهای اسکاندیناوی و کوچکترین آنها به شمار می آید. این کشور از ۴۰۶ جزیره و یک شبه جزیره به نام یولند تشکیل شده  و دارای  ۷۵۰۰ کیلومتر خط ساحلی است, وسعت این سرزمین حدود  ۴۳۰۶۸ کیلومتر مربع و  از طریق خشکی با آلمان مرز مشترک و با سوئد و نروژ مرز دریایی مشترک دارد. سرزمینی پست و هموار، جلگه ای و حاصلخیز است که بخش اعظمی از خاک آن برای کشاورزی مناسب است.

جزایر فارو و گریلند

جزایر فارو و گریلند تحت نظر پادشاهی دانمارک ولی خود مختارند و تنها از نظر نظامی، قضایی و سیاست خارجه وابسته به دانمارک محسوب می شوند, فارو از ۱۸ جزیره تشکیل شده که ۱۷ جزیره آن مسکونی است.

مشخصه این جزایر دور افتاده , طبیعت زیبا، سرسبز و منحصر به فرد و دریاچه های دیدنی است. این مجمع الجزایر به دلیل موقعیت جغرافیایی آن فاقد پوشش درختان و دارای زمستان های معتدل و تابستان های خنک و روزهای بارانی در تابستان و زمستان است.

دانمارک سیستم پیشرفته و قانون مدار و نظامندی دارد و در مورد حقوق شهروندی و احترام متقابل به یکدیگر در درجه بالایی بین دیگر کشورهای جهان قرار گرفته است. عمدتاً دانمارکی ها به واسطه اینکه با دریای شمال و بالتیک در ارتباط بوده اند از نژاد وایکینگ ها می باشند ولی در عین حال خرده فرهنگ های آلمانی، هلندی و سایر کشورهای همسایه در اقوام آن دیده می شود.



موقعیت جغرافیایی جزایر فارو و گریلند

جزایر فارو یا جزایر فاروئه بین دریای نروژ و شمال اقیانوس اطلس قرار دارد. این جزایر در حدود ۱۴۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارند و طبیعت سرسبز و زیبا، نزدیکی به اقیانوس، دریاچه‌های بسیار دیدنی و مرغان دریایی فراوانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، از جمله جذابیت‌های این جزایر زیبا و دیدنی است که باعث استقابل گردشگران از این منطقه می‌شود. جزایر فارو بهترین انتخاب برای طبیعت‌دوستان و افرادی است که دوست دارند در یک منطقه آرام و زیبا چند روزی را به استراحت بپردازند.


مردم این جزیره به کار دامداری  و پرورش گوسفند مشغولند. از این رو به این جزایر ” فارو” می‌گویند که در زبان دانمارکی به معنای گوسفند است. علاوه بر این، بخش عمده‌ای از درآمد بومیان فارو از ماهیگیری تامین می‌گردد. در واقع ماهیگیری و صادرات آن اساس اقتصاد جزایر فارو می‌باشد.

قرار گرفتن فارو در کنار اقیانوس، کوه‌های صخره‌ای زیبا، تپه‌های سرسبز و دیدنی، فضایی آرام و دنج با صدای خوش مرغان دریایی، طبیعتی بکر و دست‌نخورده با مردمانی مهربان و خون‌گرم، از جمله ویژگی‌های این منطقه زیبا و دوست‌داشتنی است که باعث محبوبیت شده است.

ساکنین فارو از تمام ویژگی های مثبت محل سکونتشان مانند ماهیگیری، صادرات ماهی،دام پروری و صنایع دستی بهترین و بیشترین بهره برداری را می‌کنند . صنایع دستی و صادرات ماهی مهم ترین منبع درآمد مردم این جزایر است . سفر به جزایر فارو گران است و علاوه بر گران بودن محصولات و خدمات در جزیره , ۲۵ درصد مالیات هم روی تمام خرید های شما لحاظ می‌شود.

مطالعه کنید :

گَس تاون، تاریخ را به سمت آینده می راند

یک روز در کویین الیزابت پارک ونکوور

محله بالات، گوهری پنهان در غوغای استانبول

آینده ای نامطمئن برای پنگوئن فارویی

گونه‌های جانوری و گیاهی متنوع و کمیابی در این جزایر زندگی می‌کنند. پنگوئن فارویی (Puffins) هم یکی از مشهورترین گونه‌های جانوری ساکن در این ناحیه است که بخشی از غذاهای محلی را تشکیل می‌دهد.

شکار پنگوئن فارویی

جزایر فارو وسعت زیادی ندارد و دسترسی به نقاط دیدنی آن از طریق پیاده‌روی کاری آسان است. کل ۱۸ جزیره به وسیله‌ی سیستم حمل‌ونقل عمومی به همدیگر متصل هستند. بزرگ‌ترین جزیره‌ها یعنی استریموی و استوروی از طریق یک پل با هم ارتباط دارند. از سال ۲۰۰۲ یک تونل زیردریایی جزیره‌ی واگار را به استریموی وصل کرده‌اند. عبور از همه‌ی این تونل‌ها نیاز به پرداخت عوارض دارد.

ریشه‌ی فرهنگ مردم جزایر فارویی نیز به فرهنگ نوردیک باز می‌گردد. این مجمع‌الجزایر به مدت طولانی دور افتاده بود و از پیمایش‌های فرهنگی که سراسر اروپا را در نوردید دور ماند، به همین دلیل هنوز هم می‌توان بخش بزرگی از فرهنگ سنتی و قدیمی را در این اقوام مشاهده کرد.

لباس سنتی زنان جزایر فارو

جزایر اصلی دیگری مانند ساندوی و سوروی به طریقی بسیار عالی به وسیله‌ی قایق‌های ماشینی با استریموی مرتبط هستند. شما همچنین می‌توانید سوار بر اتوبوس یا حتی هلیکوپتر در اطراف جزایر به گشت‌وگذار بپردازید. تمام طول مدت سفر به فارو چه با تور و چه به تنهایی و به صورت شخصی، سراسر شگفتی و لذت خواهد بود.


چیزهای جذاب زیادی خواهید دید و حس های زیبایی تجربه خواهید کرد که هیچوقت نمی‌توانید فراموش کنید.در این سفر رویایی به شما بازدید از جزیره هستور ، دریاجه لیتیسواتن ، آبشار گاسادالور، آبشار مولافاسور و همچنین بازدید از کلیسای جامع تورشاون بزرگترین شهر جزایر را حتما پیشنهاد می کنیم.