در حال حاضر تعداد زیادی از جمعیت، شهرنشین هستند و زندگی در آپارتمان های کوچک، مشکلات معیشتی و اقتصادی، آلودگی هوا، ترافیک سرسام آور، آلودگی صوتی، کمبود فضای سبز و … را تجربه می کنند. شاید اندک زمانی حتی برای ساعاتی آرامش و دور شدن از این فضای ماشینی خالی از لطف نباشد. امروزه بیشتر گردشگران به دنبال تجارب نوین هستند و از هتل های لوکس خسته شده اند و روی به گردشگری های جایگزین آورده اند.

گردشگری مزرعه به عنوان یکی از جدید ترین اشکال گردشگری محسوب می شود که در این گونه از گردشگری از فضای نشاط آور و زیبا به همراه امکاناتی که بدون شک در شهر از آن محروم هستند می توان استفاده کرد.

دماوند یکی از شهرهای استان تهران و مرکز شهرستان دماوند است، دوماه‌بند، دنباوند و دمابند نام‌های قدیمی این شهر است. قله باشکوه و زیبای دماوند در شمال شهر دماوند قرار داشته و از جاذبه مهم این شهر و علت نام‌گذاری شهر دماوند است. این قله بلندترین قله آتش‌فشانی آسیا و نخستین اثر طبیعی است که در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

 

در محله‌های این شهر درختان چنار قدیمی وجود دارد که حداقل ۴۰۰-۵۰۰ سال قدمت داشته و باعث زیبایی هرچه بیشتر محله‌ها شده است. مزرعه خورشید در فاصله 17 کیلومتری شهر تهران و در زمینی به مساحت 8 هکتار و توسط یک زوج گردگشگر و توریست ساخته شده است.

 

مزرعه خورشید دماوند

ایده ساخت مزرعه خورشید از کجا شکل گرفت؟

آقای خدابخشی و همسرشان خانم ملکی سالهای اولیه زندگیشان را در مزرعه خورشید که البته آن موقع یک دامداری بود و فاقد راه دسترسی مناسب و برق و آب و …بود، بدون هیچ گونه امکانات گذراندند و همزمان از مجریان حرفه ای تورهای گردشگری به ایران و سپس اروپا، کانادا، شرق آسیا و آمریکا شدند.



آنها در سفرهایشان به نقاط دوردست دنیا، ایده تاسیس مزرعه گردشگری را که کمبودش در ایران به شدت احساس میشد در سر می پروراندند تا بالاخره با وجود مشکلات و موانع سختی که در این راه داشتند، ساخت مزرعه گردشگری خورشید با محوریت دامپروری را در دامداری شخصی شان اجرایی نمودند و همچنان در این راه پر فراز و نشیب به پیش می روند تا بتوانند اثری عمیق و مثبت در بهبود و رشد صنعت گردشگری کشور و اشتغال زایی و تولید داشته باشند و همچنین بتوانند انرژی بخش و شادی بخش مردم این مرز و بوم شوند.

مزرعه خورشید دماوند

اقامتی به یادماندنی در هتل نمکی

هتل نمکی مزرعه خورشید یکی از متفاوت ترین هتل های ایران به شمار می‌رود. این هتل که در مرداد ماه سال 1398 افتتاح شده است، اقامتگاهی زیبا و متفاوت با سایر هتل‌ها می باشد. دیوارها و تخت‌های این هتل از سنگ نمک ساخته شده است.

هتل نمکی خورشید

شاید از خواص درمانی نمک بی‌اطلاع باشید اما باید بدانید که نمک خاصیت آرامش‌بخشی دارد و نمک درمانی در دنیا به عنوان یک متد موثر برای بهبود بیماری‌های تنفسی و آلرژی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این هتل 16 اتاق دارد و جالب است بدانید که در ساخت این هتل به آرامش میهمانان توجه خاصی شده و اتاق‌ها اینترنت و تلویزیون ندارند تا به طور کامل از شلوغی‌های زندگی شهری به دور باشید.
پل معلق مزرعه خورشید

 

طولانی ترین پل معلق کابلی در ایران

شاید یکی از قشنگترین حس و حال آن جا راه رفتن بر روی پل معلق و تماشای چشم انداز زیبا و فوق العاده پل به قله دماوند باشد. این پل، طولانی‌ترین پل معلق کابلی مرکز ایران محسوب می شود که طول آن ۱۶۰ متر و ارتفاع آن ۴۵متر است.

مزرعه خورشید دماوند

گردشگران می توانند اطراف مزرعه را با سوار شدن بر واگن تراکتور بگردند و در ایستگاه آخر نیز از فضای زیبای باغ دره خورشید استفاده و لحظات خوشی را برای خود ثبت نمایند. جالب است بدانید که اگر گردشگران تمایل داشته باشند می توانند کار با تراکتور را نیز در این قسمت تجربه کنند.

مطالعه کنید :

پایان جنگ جهانی در عمارت عین الدوله تهران

آتشکده چک چک، یادگار دختر یزدگرد سوم

دیزین و شمشک، پاتوقی برای همه فصل ها

بازدید کنندگان در همه گروه‌های سنی می‌توانند فعالیت شاد و جذاب فرغون سواری را در مزرعه تجربه کنند و همچنین ماسه بازی سبب رشد خلاقیت ذهنی کودکان و آرامش شما خواهد شد.

مزرعه خورشید دماوند

مهد کودک حیوانات خورشید!

در این مزرعه حیوانات اهلی گوناگونی برای آشنایی گردشگران با آنها و همچنین تولیدات دامی پرورش داده می شود. گوسفند، بره، بز و بزغاله، خر و الاغ، گاو و گاومیش و زنبور عسل از جمله حیوانات مزرعه خورشید هستند. از جذابیت های این مزرعه برای بعضی از افراد الاغ سواری و برای عده ای دیگر شیر گاو دوشیدن است که به راحتی می توانند در مزرعه خورشید تجربه کنند.

شاید برای بسیاری از خانواده ها جالب باشد که فعالیت های زنبور عسل را از نزدیک تماشا کنند و پروسه تولید عسل را از پشت کندوی شیشه ای ببینند. حدود ۲ هزار ماهی کپور در استخر مزرعه خورشید در حال زندگی و زاد و ولد هستند. گردشگران می توانند تجربه جالب و به یاد ماندنی را از ماهی گیری در این مزرعه داشته باشند و همچنین ماهی را که خودشان صید کرده اند برای ناهار کباب ماهی نوش جان کنند.

مزرعه خورشید دماوند

در این مزرعه تعداد ۱۵ راس الاغ زندگی می‌کنند و برای الاغ سواری استفاده می شوند. این فعالیت بسیار شادی بخش، از فعالیت های گردشگری برخی از کشورها محسوب می شود و زمان شادی را برای خانواده ها به ارمغان می آورد.

رستوران مزرعه خورشید با سرو صبحانه و ناهار بوفه با نمایی شیشه ای به بازدید کنندگان این فرصت را می دهد که یک وعده غذایی را در طبیعت میل کنند، در بوفه مزرعه نیز کلیه محصولات لبنی وتولیدی مزرعه مانند بستنی، شیربادام، ماست، ماست چکیده وعسل قابل استفاده و خرید می باشد. آموزش پخت نان و دوشیدن شیر نیز در این مکان امکان پذیر می باشد.