No Time To Die

سرانجام بیست و پنجمین سری از فیلم های جیمز باند با تاخیر یک ساله و نیمه بابت پاندمی کرونا به جای آوریل 2020 در انتهای سپتامبر 2021 بر روی پرده سینماها رفت. دانیل کریگ هم بالاخره با پنجمین حضورش در این مجموعه با جیمز باند خداحافظی کرد.

کارگردان فیلم کری کری جوجی فوکوناگا است که پیش از این فیلم هایی چون “بی نام” 2009 و فصل اول سریال “کارآگاه حقیقی” را کارگردانی کرده است.

نگاهی به داستان آخرین جیمز باند

جیمز باند که پنج سال از تمام ماجراهایش دور بوده، در چامائیکا با مدلین سوان – با بازی لیا سیدوکس– زندگی آرامی را دنبال می کند تا اینکه فیلیس لیتر- با بازی جفری رایت- به سراغش می آید و برای نجات یک دانشمند روس به نام والدو اوبروچف- با بازی دیوید دنیک- کمک می خواهد.

معرفی فیلم «محافظ همسر یک آدم کش»

البته این کار آنقدرها هم آسان نیست. جیمز باند باید بار دیگر دنیا را از خطر نابودی دیگری نجات دهد. همچنان که باید با دشمن سابقش بلفولد – با بازی کریستوفر والتز- و البته با دشمن جدید دیگری به نام لیوتسیفر سافین – با بازی رمی مالک- رو در رو شود. در کنار رو در رویی با دشمنان متعددش از کمک دوستان جدید نیز بهره مند است. این فیلم را می تواند دنباله ای بر قسمت قبل جیمز باند و بخش پایانی آن دانست.



فیلم در 28 سپتامبر برای اولین بار در رویال آلبرت هال لندن به نمایش درآمده است. فیلم با استقبال مناسبی از طرف تماشاگران مواجه شده و با فروش نسبتا مناسب بیش از 340 میلیون دلاری تا کنون موفق شده دست کم خرج خود را دربیاورد.


تماشا کنید : معرفی فیلم زمانی برای مردن نیست

No TIme to Die


دانیل کریگ که پس از شون کانری موفق ترین جیمز باند تاریخ است موفق شده باز هم شخصیتی قابل احترام از جیمز باند به نمایش بگذارد. چیزی که باعث نگرانی شده بود، کناره گیری سام مندس کارگردان “اسکای فال” 2012 و “اسپکتر” 2015، فیلم های قبلی جیمز باند بود.

او کارگردان فیلم های مهمی چون “زیبای آمریکایی” 1999 و “جاده ای به سوی تباهی” 2002 و “1917” 2019 است. اسکای فال را می توان تقریبا بهترین فیلم مجموعه فیلم های جیمز باند تا کنون دانست. اسکای فال از استحکام بسیار مناسبی در فیلم نامه و شخصیت پردازی ها برخوردار است و استاندارد فیلم های جیمز باند را بسیار بالا برد. اما کارگردانی فوکوناگا نیز قابل قبول است گرچه در بعضی لحظات فیلم دچار افت های بسیاری می شود. با این حال پایان بندی فیلم بسیار عالی از آب درآمده و اعتبار دانیل کریگ و جیمز باند را حفظ می کند.

فیلم با استقبال نسبتا مناسبی از سوی طرفداران و البته منتقدان برخوردار شده است.