گیرمو دل تورو کارگردان برجسته و صاحب سبک مکزیکی اینبار به سراغ یک فیلم رواشناختی و نئو نوآر رفته است. اما باید توجه داشته باشیم که با کارگردانی مواجه ایم که تخصصش فانتزی است. در کل برای دل تورو فرقی نمی کند که موضوع و چه سبکی را انتخاب کرده باشد. عناصر فانتزی در آن بسیار قوی اند.

کوچه ی کابوس گرچه در حد و اندازه ی فیلمی مانند هزارتوی پن نیست. اما دارای همان عناصر فیلم های قبلی دل تورو است.

تماشا کنید :


گیلرمو دل تورو فیلم هایی همچون ستون فقرات شیطان 2001، پسر جهنمی 2004، پسر جهنمی 2 2008، و شکل آب 2017 را در کارنامه اش دارد. او بابت “شکل آب” برنده جایزه بهترین کارگردانی گلدن کلاب و اسکار شده است.

گیِرمو دل تورو؛ کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس مکزیکی
گیِرمو دل تورو؛ کارگردان، تهیه‌کننده، فیلم‌نامه‌نویس و رمان‌نویس مکزیکی
فیلم از بازیگران برجسته ای بهره می برد. بردلی کوپر، کیت بلانشت، تونی کولت، ویلم دفو، ریچارد جنکینز، رونی مارا، ران پرلمن و …

 



فیلم که بر اساس رمانی به همین نام نوشته ی ویلیام لیندزی گرشم ساخته شده داستان مردی است به نام استن که با کلاهبرداریاز نخبگان و ثروتمندان دهه 40 نیویورک زندگی اش را می گذراند.




و سرانجام به امید یک موفقیت بزرگ با کمک یک روانپزشک به نام دکتر لیلیت ریتر برای کلاهبرداری از یک سرمایه دار خطرناک توطئه ای را ترتیب می دهد. اما در این راه او معشوقش مولی را که متوجه رابطه اش با دکتر ریتر می شود را از دست می دهد و در ادامه دکتر نیز به او نارو می زند و بالاخره …

کوچه کابوس

با اینکه فیلم در بین آثار دل تورو کندترین ریتم را دارد اما همچنان می تواند تماشاگران را در پایان راضی کند. بازی بازیگران فیلم یکی از نکات بسیار مثبت فیلم است که مورد توجه منتقدان و تماشاگران قرار گرفته است.

اما بردلی کوپر در نقش استنتون کارلیسته بازی فوق العاده ای از خودش نشان داده است. او در سال های اخیر نیز در بازی هایی که انجام داده است توانسته کم و بیش قدرت بازیگری اش را به رخ بکشد اما کمتر از آنچه استحقاقش را داشته مورد توجه هالیوود قرار گرفته است.

کوچه کابوس

کیت بلانشت در نقش دکتر لیلیت ریتر که صحنه های حضورش در مقابل بردلی کوپر از بخش های مثبت فیلم است، همانند همیشه فوق العاده است. رونی مارا در نقش مولی کایل که در سال 2011 با بازی در فیلم نسخه آمریکایی دختری با تتوی اژدها به کارگردانی دیوید فینچر به خوبی دیده شده بود، با اینکه به خوبی از ایفای نقشش برآمده اما نقشش اجازه دیده شدن به او نداده است. تونی کولت در نقش مادام زینا، سابقه ی بازی در فیلم های مهمی چون” میس لیتل سان شاین” (2006) و به تازگی تر ” چاقو کشی”(2019) را در کارنامه کاری اش دارد، اما متاسفانه آنچنان که باید کمتر به چشم آمده است.

معرفی فیلم :

معرفی فیلم خانه گوچی

زمانی برای مردن نیست

محافظ همسر یک آدم کش

این فیلم گرچه شاهکار نیست اما از بهترین فیلم های ماه های اخیر است و از آذر امسال به روی پرده سینماها رفته است. با اینکه از سوی انجمن فیلم سازان آمریکا جزو بهترین های سال 2021 قرار گرفته است اما با فروش سی میلیون دلاری در مقابل بودجه شصت میلیونی اش در گیشه شکست خورده است.