اسلوونی کشوری کوچک و زیبا در جنوب اروپای مرکزی است. رشته کوه‌های آلپ زیبایی و مناظر طبیعی خارق‌العاده ای را به این کشور بخشیده و هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد، یکی از این مناطق دیدنی این کشور دریاچه بلد (Blood Lake) است.

این دریاچه در شمال غربی اسلوونی و در کنار کوه‌های آلپ قرار دارد. در منطقه‌ کارنیولای شمالی با تپه‌های شیب دار و مناظر زیبای کوهستانی دریاچه بلد به عنوان نمادی برای این محدوده شناخته می شود.

در تمام فصول منطقه کوهستانی بلد جایگاهی برای فعالیت‌های ورزشی به شمار می‌آید، در تابستان‌ها می‌توان حمام آفتاب گرفت و در دریاچه شنا کرد و در زمستان‌ها جایگاه مناسب برای اسکی و استراحت بعد از اسکی در کنار دریاچه است.

دریاچه بلد اسلوونی

در اطراف این دریاچه مناظری از کوه‌های زیبا و دیدنی از کشور اسلوونی دیده می‌شود که یکی از آن کوه‌ها، کوه تریگلاو نام دارد. این کوه سه قله پیوسته دارد و به عنوان بلندترین کوه اسلوونی شناخته می‌شود. در بین مردم اسلوونی کسی را یک اسلو اصیل می‌دانند که حداقل یکبار قله کوه تریگلاو را فتح کرده باشد.




داستان شکل گیری دریاچه بلد به دوره عصر یخبندان بر می گردد،

زمانی که یخچال بوهینی (Bohinj glacier) به سمت شمال حرکت و به سدی برخورد کرد و حوضه دریاچه کنونی تشکیل شد. البته در طی این برخورد، صخره مرتفع و سنگ آهکی که در شمال دریاچه قرار داشت از بین نرفت و بعدها میزبان قلعه‌ تاریخی بلد شد.

در مرور زمان و طول قرن ها، توجه مردم به این منطقه زیبا جلب شد و دریاچه همواره پذیرای گردشگران مختلف بود. این موضوع باعث شده تا در اطراف دریاچه بلد امکانات رفاهی خوب و باکیفیتی ببینید از آن جمله می توان به قایق سواری، ساحل عمومی، پارک هیجانی، پیست اسکی و … اشاره کرد.

 

دریاچه بلد اسلوونی

عمق بلد در برخی نقاط به ۳۰ متر می‌رسد و از این نظر در میان غواصان بسیار محبوب است. نوزده گونه از آبزیان نظیر لاک‌پشت و ماهی کول در این دریاچه زندگی می‌کنند.

مطالعه کنید :

طبیعت مهربان در ساحل اوسوری

گشت و گذار در فلورانس ایتالیا – قسمت دوم

جذاب ترین خواهر خوانده تهران

اردک‌ها و قو ها و همچنین گیاهان متعدد نیز در سراسر سطح دریاچه دیده می‌شوند. جزیره‌ بلد کانون توجهات در دریاچه‌ی بلد است. دیدار از این جزیره، یکی از بهترین تجربه‌هایی است که می‌توان در دریاچه‌ی بلد تجربه کرد. اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید یک قایق پارویی اجاره کنید و با آن به‌سوی جزیره پارو بزنید.

دریاچه بلد اسلوونی
قلعه بلد قدیمی ترین قلعه اسلوونی ست، با رفتن به این قلعه محو چشم اندازهای جزیره نمادین بلد شوید که در میان آب های زمردین قرار دارد و در احاطه ی جنگل های سرسبز است. این قلعه ۱۳۰ متر بالاتر از دریاچه است و می توانید با پای پیاده به آنجا برسید.

یکی از تفریحات محبوب و رایج در این منطقه، قدم زدن در اطراف دریاچه‌ی بلد است. طول این مسیر ۶ کیلومتر است و تقریباً ۱.۵ ساعت طول می‌کشد. این زمان در صورت توقف‌های پی‌درپی شما بیشتر هم خواهد بود. مناظر اطراف دریاچه در امتداد این مسیر بسیار تماشایی هستند و شما ممکن است در طول آن با محوطه‌های متعدد و بسیار زیبایی برای شنا روبه‌رو شوید. مناظر رو به قلعه‌ی بلد از بخش جنوبی دریاچه نیز بسیار دیدنی هستند.

 

دریاچه بلد اسلوونی

در اطراف دریاچه کیک های مخصوص و خامه ای را امتحان کنید، این کیک های مخصوص با خامه و پودر شکر طعم دلپذیری دارند و امتحان آن ها گشت و گذار در اطراف دریاچه را به یاد ماندنی تر می کنند.

آرامش دریاچه در کنار طعم دلچسب شیرینی برای شما خاطراتی می سازد که سال های سال با شنیدن نام بلد لبخند بر دل و روح جاری شود.