بالا رو نگاه نکن فیلمی آمریکایی در ژانر کمدی سیاه علمی-تخیلی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی آدام مک‌کی است که در ۲۰۲۱ منتشر شد. لئوناردو دی‌کاپریو، جنیفر لارنس، مریل استریپ، کیت بلانشت، راب مورگان، جونا هیل، مارک رایلنس، تایلر پری، تیموتی شالامی، ران پرلمن، آریانا گرانده و اسکات مسکودی از گروه بازیگران این فیلم هستند.

این فیلم داستان دو ستاره‌شناس را روایت می‌کند که در تلاشند به بشریت دربارهٔ یک ستارهٔ دنباله‌دار که زمین را نابود خواهد کرد هشدار دهند. این رویداد برخوردی تمثیلی در مورد گرمایش جهانی است و خود فیلم به‌صورت طنز به بی‌تفاوتی دولت و رسانه‌ها به تهدیدات تغییرات اقلیمی می‌پردازد.

آریانا گرانده و اسکات مسکودی در ساخت یکی از ترانه‌های موسیقی متن فیلم با عنوان «فقط بالا را نگاه کن» با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

و اما دیالوگ به یاد ماندنی در این فیلم از نگاه پلاک۵۲ :

در این سکانس فیلم، غم انگیزترین حقیقت سوشیال مدیا را می بینیم.
زمین در آستانه نابودی است. دانشمندان عاجزانه از مردم می خواهند که با آنها هم صدا بشوند و از دولتمردان کمک بخواهند.

دیالوگ ماندگار فیلم به بالا نگاه نکن

دانشمندی که عمر خود را صرف علم و نجات بشر کرده، پیج اینستاگرام و .. نداره. داشته باشه هم لایک و فالوور نداره! چرا؟ چون وقتی نداشته برای تولید محتوای زرد که مورد توجه عموم مردم است!

تماشا کنید :

دیالوگ ماندگار فیلم بازداشتگاه شماره۱۷

دیالوگ ماندگار فیلم هفت سال در تبت

سرمایه گذارها و دولتمردان در حال نجات خود و احداث سیاره ای دیگر برای نجات خودشان هستند و مردم را غرق در پوپولیسم، اخبار زرد سلبریتی ها، حاشیه های احمقانه اینفلوئنسرها کرده اند.