سایت ثبت نام  یارانه حقوق

نخست وزیر جاستین ترودو امروز دوشنبه ۲۷ آپریل، سخنان روزانه خود را به برنامه دولت برای پرداخت یارانه حقوق اختصاص داد و اعلام کرد که دارندگان کسب و کارها از امروز می توانند با مراجعه به سایت www.canada.ca نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

نخست وزیر ترودو گفت که تا حالا بیش از ۳۰۰،۰۰۰ هزار بازدید از سایت CRA برای محاسبه مبلغ واجد شرایط برای دریافت یارانه حقوق (Canada Emergency Wage Subsidy (CEWS انجام شده است. پرداخت ها از ماه می شروع می شود نخست وزیر در ادامه سخنان خود وعده داد که اولین پرداخت ها به زودی انجام می شود. او ابراز امیدواری کرد که واجدین شرایط از روز هفتم ماه می این مبالغ را دریافت کرده و می توانند برای حفظ اشتغال و یا به کار فراخواندن نیروهای تعدیل شده خود از آن استفاده کنند.

برای واجد شرایط بودن، شرکت ها باید حداقل ۳۰٪ کاهش در درآمد خود نشان دهند. ضمنا دولت امیدوار است که کسب و کارهایی از این تسهیلات استفاده کنند که الباقی ۲۵٪ حقوق را به پرسنل خود بپردازند و به فکر سود استفاده از حسن نظر و اعتماد دولت در این شرایط سخت نباشند.

سقف این مبلغ معادل ۷۵ درصد حقوق و تا ۸۴۷ دلار در هفته برای هر کارمند است و به مدت ۱۲ هفته پرداخت می شود.او گفت که با هماهنگی به عمل آمده با بانک ها و موسسات مالی، امکان پرداخت مستقیم به حساب بانکی متقاضیان، درصورتیکه برای Direct deposit اقدام کرده باشند، فراهم شده است تا در کوتاهترین زمان این پول را دریافت کنند.

دریافت یارانه حقوق بدون محدودیت

جاستین ترودو گفت که همه شرکت ها و خیریه های کوچک و بزرگ می توانند از این بسته حمایتی استفاده کنند اما برای واجد شرایط بودن، شرکت ها باید حداقل ۳۰٪ کاهش در درآمد خود نشان دهند. ضمنا دولت امیدوار است که کسب و کارهایی از این تسهیلات استفاده کنند که الباقی ۲۵٪ حقوق را به پرسنل خود بپردازند و به فکر سود استفاده از حسن نظر و اعتماد دولت در این شرایط سخت نباشند ( ترودو دوشنبه ۳۰ مارچ در این خصوص با مردم صحبت کرده بود) .

تعداد بالای درخواست های ثبت شده

نکته جالب توجه دیگر در سخنان امروز نخست وزیر ترودو ، تعداد درخواست های ثبت شده بوده است. وی اعلام کرد که از ساعت ۶ صبح که امکان ثبت درخواست فراهم شده تا این لحظه بیش از ۱۰،۰۰۰ درخواست برای دریافت یارانه حقوق ثبت شده است. ثبت درخواست برای دریافت ماه دوم کمک ۲۰۰۰ دلاری نخست وزیر در ادامه سخنانش گفت که نیازهای مردم به دریافت حمایت در این شرایط متفاوت است و دولت در کنار همه خواهد بود.

او به CERB یا همان Canada Emergency Response Benefit اشاره کرد و گفت که واجدین شرایط و متقاضیان، ۲۰۰۰ دلار برای اولین ماه را دریافت کرده اند. امکان همزمان دریافت یارانه حقوق و CERB وجود ندارد و متقاضیان فقط مجاز به استفاده از یکی از این حمایت های دولتی هستند.

او گفت هر کسی که هنوز مشغول به کار نشده و نیاز به دریافت این مبلغ برای ماه دوم دارد می تواند به سایت CRA مراجعه و درخواست خود را ثبت کند. نخست وزیر یادآوری کرد که امکان همزمان دریافت یارانه حقوق و CERB وجود ندارد و متقاضیان فقط مجاز به استفاده از یکی از این حمایت های دولتی هستند.

بازگشایی اقتصاد

نخست وزیر ترودو ادامه داد که در حال رایزنی با استان ها برای رسیدن به دستورالعملی برای بازگشایی تدریجی و قدم به قدم اقتصاد و بازگشت کشور به دوران قبل از شیوع بیماری است. وی مجدد تاکید کرد که وضعیت بیماری و واقعیت ها در هر استان و منطقه متفاوت است و بنابراین رویه ها و زمانبندی برای هر استان متفاوت خواهد بود. وی اشاره کرد که مرحله بعدی خروج از بحران بسیار حساس است و باید به گونه ای عمل کنیم که تلاش های به عمل آمده در کنترل بیماری بی حاصل نمایند. در ادامه نخست وزیر به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.