به گزارش پلاک۵۲ به نقل از ورایتی، با بررسی‌های شرکت تحلیل بازار سینمای گاور استریت در بریتانیا، چین این هفته نخستین کشوری خواهد بود که به بازیابی کامل گیشه دست می‌یابد.

شرکت تحلیل بازار سینمای گاور استریت پنج هدف تعیین کرد تا بتواند عملکرد مناطق مختلف را در مسیر بازیابی گیشه سینماها بسنجد و مقایسه کند. مرحله اول شاخص‌های نقطه‌ای است و اینکه یک منطقه بتواند اکثریت قابل توجه (۸۰ درصد) از سینماهای خود را دوباره افتتاح کند. در مرحله پنجم هم منطقه باید بتواند در یک هفته فروشی برابر بالاترین درآمد هفتگی دو سال پیش خود داشته باشد.

گاور استریت در گزارش خود گفت که بعد از رسیدن به این مرحله، یک بازار باید مانند حالت نرمال واکنش نشان بدهد و افت و خیزهایش بسته به تقویم اکران‌ها باشد. برای رسیدن به این هدف، چین باید بتواند در یک هفته معادل ۱۸۴ میلیون دلار (۱.۲۷ میلیارد رنمینبی) فروش در گیشه داشته باشد.

در حال حاضر نزدیک به ۶۵ درصد از سینماهای جهانی بر حسب سهم بازار درهای خود را دوباره باز کرده‌اند. این رقم نسبت به آمار هفته قبل که ۵۵ درصد بود، افزایش داشته است.

با استناد به داده‌های شرکت کامسکور موویز، چین با گذشت پنج روز از هفته‌ای که جمعه قبل آغاز شد به این هدف دست یافت و تا پایان سه‌شنبه ۱۸۹ میلیون دلار (۱.۳۱ میلیارد رنمینبی) کسب کرد.

باکس آفیس ملی چین برای یک هفته کامل نیز به ۲۵۲ میلیون دلار رسید که بیش از ۱۸ درصد بزرگ‌تر از همین هفته در سال ۲۰۱۹ بود. آن موقع چین ۲۰۹ میلیون دلار در گیشه کسب کرده بود. بیش از ۹۰ درصد از سینماهای چین حالا باز هستند، البته فعالیت آن‌ها با محدودیت‌های ظرفیتی ادامه دارد و این موجب می‌شود بتوانند فقط نیمی از بلیت‌های موجود را بفروشند.

با این حال عملکرد چین بسیار بهتر از دیگر بازارهاست. در حال حاضر نزدیک به ۶۵ درصد از سینماهای جهانی بر حسب سهم بازار درهای خود را دوباره باز کرده‌اند. این رقم نسبت به آمار هفته قبل که ۵۵ درصد بود، افزایش داشته است. باکس آفیس جهانی ۲۰۲۰ تا اینجا فقط ۶.۸۸ میلیارد دلار فروخته که بسیار کمتر از ۲۷.۲ میلیارد دلار میانگین فروش سه سال پیش در همین بازه زمانی است. با این حال فروش در حال افزایش است و فروش ۲۰۰ میلیون دلاری که این هفته در سطح جهان ثبت شد نمایانگر افزایشی ۵۴ درصدی نسبت به هفته قبل بود.