نوشتن درباره ایلان ماسک هم بی نهایت آسان و بی نهایت مشکل است. مردی که با ایده هایش به دنبال تغییرات شگرفت بر زندگی انسان است. کسی که تا همین امروز نیز شیوه ی زندگی اش بیشتر به افسانه می ماند. ایلان ماسک در سال ۱۹۷۱ در افریقای جنوبی متولد شده و با تلاش بسیار سرانجام در سال ۱۹۹۲ خود را به آمریکا می رساند.

ایلان ماسک و دوست دخترش Grimes

ایلان ماسک در حال حاضر در حدود ۱۵۱ میلیارد دلار دارایی دارد و نفر دوم ثروتمندترین انسان جهان است. او در چند ماه اخیر رقابتی تنکاتنگ در صدر جدول ثروتمندترینان جهان دارد. پاندمی کرونا ظاهرا برای ایلان ماسک درآمد بی نهایت سرشاری داشته است.

برای مطالعه شما :

جف بزوس روزانه چقدر درآمد دارد؟

نیما، گرگ ایرانی وال استریت کیست؟

هوا و فضا از دیدگاه ریچارد برانسون

دارایی ایلان ماسک، بخصوص از سال ۲۰۲۱ با رشدی فوق العاده مواجه است. او در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۳.۹ میلیارد دلار دارایی داشت، در سال ۲۰۲۰ دارایی او به ۲۴.۶ میلیارد دلار داشت و در عرض یک سال گذشته با رشدی انفجاری مواجه شد.

این فیلم را ببینید:

هایپرلوپ، آینده صنعت حمل و نقل


ایلان ماسک اصولا از آن دسته از کارآفرینانی است که در حوزه های گوناگونی وارد می شود. ماسک تخم مرغ هایش را در ظرف های گوناگونی قرار داده است. البته به شرطی که این کسب و کار تماما مربوط به دوران جدید و حتی در راه آینده قرار گرفته باشد.

او از موسسان پی پال ، اسپیس آکس که شرکتی برای اکتشافات فضایی است، تسلا موتورز ، مالک سولاریستی که بزرگترین شرکت آمریکایی در زمینه انرژی های خورشیدی است، نورالینک که شرکتی فعال در زمینه فناوری نورون که تراشه های ارتباط مغزی و رایانه قابل کاشت در مغز را دنبال می کند، هایپر لوپ که شرکتی است بر مبنای تکنولوژِ برای ساخت قطارهای شناور مغناطیسی است که می خواهد به سرعتی به اندازه دو ماخ که دو برابر سرعت صوت است دست پیدا کند. و ….


بیمه کامل مسافرتی به همراه بیمه تجهیزات الکترونیکی، خدمات VIP از فرودگاه و پشتیبانی شبانه روزی : مشاوره تلفنی


رفتار اقتصادی ایلان ماسک تا حد زیاید با دیگر هم ردیفان ثروتمندش متفاوت است. اولا اینکه از جنجال لذت می برد و همواره در حاشیه بسیاری از رویدادهاست. علاقه عجیبی به ارزهای مجازی دارد و توییت هایش درباره ی بیت کوین و دیگر ارزهای اینچنین در ماه های گذشته باعث نوسانات بسیاری در این بازار شده است.

مردی از آینده

و دوم از ورود به بازارهای جدید و ناشناخته و سرمایه گذاری بر روی آنها اصلا ترس و ابایی ندارد. بخصوص تلاش هایش برای استعمار مریخ و شهرک سازی بر روی این سیاره برای آینده ای نزدیک که باعث شده است میلیاردها دلار در این راه خرج کند. به گفته او، فضا پیمای اسپیس آکس تا سال ۲۰۲۶ یعنی تنها پنج سال دیگر، انسان ها را بر مریخ پیاده می کند. اما آنچه که او تاکید دارد این است که سیاره سرخ باید به تمدنی خودساخته و خودکفا برای نسل بشر تبدیل شود و به همین منظور، پس از فرود اسپیس اکس، کار شهرک سازی برای سکونت بشر روی سیاره سرخ شروع خواهد شد.

این فیلم را ببینید:

شهرک سازی بر روی مریخ


باید پذیرفت که ثروتمندان جدید جهان روحیه و توان فکری متفاوتی از نسل های پیشین دارند.