رونمایی از تسلای ایرانی

شرکت  جتکو  که زیر مجموعه  ایران خودرو  محسوب می شود مسئول توسعه خودروهای برقی ایران خودرو است. این شرکت مدل‌های مختلف شرکت تسلا را خریده و شروع به انجام مهندسی معکوس روی آنها کرده است!

قرار است محصول برقی جدید ایران خودرو با مهندسی معکوس صورت گرفته روی خودروهای تسلا و با تغییراتی در پلتفرم  پی‌اف‌یک  پژو ساخته شود.

ایران خودرو با تعییراتی در پلت‌فرم پژو ۳۰۱ که همان پلت‌فرم  پی‌اف‌یک  پژو است، خودرو تارا را رونمایی کرده بود. حالا این شرکت در مراسمی نمونه اولیه تارا برقی یا همان تسلای ایرانی را معرفی کرده است. ولی سوال این است که این خودرو، تا چه اندازه از دانش و تکنولوژی تسلا بهره برده است و آیا قابلیت رقابت با آن را دارد!؟ سوالی که متخصصان صنعت خودرو باید به آن پاسخ بدهند.

رونمایی از تارا برقی
 مدیرعامل ایران خودرو درباره توسعه خودروهای برقی گفته است:

 توسعه و صنعتی‌سازی خودروی برقی نیازمند تدوین نقشه راه مشخصی است که نقش تمام سازمان‌های مرتبط در آن مشخص شده باشد تا بتوان با کمک شبکه تامین، گام‌های اقتصادی و صنعتی‌سازی آن را به درستی برداشت. این اقدام ایران خودرو، نشان‌دهنده توان داخلی‌سازی و خودکفایی در زمینه تولید سیستم‌ها و زیرسیستم‌های خودروی تارای برقی است. اما برای این‌که این نمونه‌سازی تبدیل به صنعتی‌سازی شود نیازمند اجرای این نقشه راه هستیم تا بتوانیم به سرانجام خوبی رسیده و در آینده نزدیک شاهد شکوفایی این محصول به عنوان خودروی داخلی قابل اطمینان حتی با ظرفیت صادراتی باشیم.


بیمه کامل مسافرتی به همراه بیمه تجهیزات الکترونیکی، خدمات VIP از فرودگاه و پشتیبانی شبانه روزی : مشاوره تلفنی


 

برای مطالعه شما:

 

داخل اتاق تارا
داخل اتاق تسلا مدل ۳

البته ساخت خودرو برقی در سطح خودروهای روز با چالش‌های فراوانی روبروست. ایران همچنان دانش لازم برای تولید باتری و موتور الکتریکی این خودرو را ندارد.

رانا برقی

چندی پیش هم نمونه الکتریکی رانا در ایران خودرو معرفی شده بود اما مشخص شد موتور برقی این خودرو یک موتور چینی است.

داخل اتاق رانا برقی