آتش سوزی در منزل مادر نخست وزیر

نخست وزیر جاستین ترودو امروز سه شنبه ۲۸ آپریل، سخنان روزانه خود را با تشکر از کسانی که جویای حال ماد او بودند شروع کرد و گفت که با مادرش تلفنی صحبت کرده و حالش خوب است. لازم به ذکر اس که مادر نخست وزیر ، خانم مارگارت ترودو، به دلیل استنشاق دود ناشی از آتش سوزی در آپارتمانش در مونترال در بیمارستان بستری شده است.

اقدامات صورت گرفته برای مهار بیماری موثر بوده است

نخست وزیر در ادامه سخنان خود گفت که آمار و اطلاعات نشان می دهد که اقدامات صورت گرفته برای مهار بیماری کووید-۱۹ موثر واقع شده اند. او گفت که امروز جلسه ای مجازی با مسئولین برای بررسی آخرین اطلاعات حواهد داشت . وی گفت که آمار نشان می دهد که در بسیاری از استان ها نمودار رشد بیماری ثابت شده است اما این به آن معنا نیست که ما از بیماری خارج شده ایم و هنوز در میانه راه مبارزه با بزرگترین چالش سلامتی در تاریخ کانادا هستیم. نخست وزیر اشاره کرده که مقامات بهداشت و درمان فدرال پیش بینی های جدیدی را درمورد تعداد موارد احتمالی و مرگ و میر در کانادا را ارائه دادند ، زیرا سراسر کشور بحث بر این است که چه موقع می توان محدودیتهای مربوط به مشاغل و حفظ فاصله اجتماعی را آسان کرد.

او گفت که کانادا کشور وسعی است و ما در حال کار کردن با نخست وزیران و مسئولین بهداشت و سلامت هستیم تا یک دستورالعمل و راهنمای مشترک برای عادی سازی فعالیت ها تدوین کنیم. نخست وزیر گفت که این به آن معنا نیست که تاریخ مشخصی برای عادی شدن اعلام شود بلکه این کار به آهستگی و به صورت تدریجی و متناسب با شرایط هر استان و منطقه خواهد بود. او گفت برای رسیدن به دستورالعملی جامع ، باید کارهای زیادی انجام شود تا امکان تست های تشخیص بیماری، تجهیزات و امکانات به تعداد لازم فراهم و سلامتی مردم در محل کار، بیمارستان، … حفظ شود.

شش میلیون ماسک در راه است

نخست وزیر همچنین گفت که برای اقشار آسیب پذیرتر جامعه مانند سالمندان، ضوابط سخت برای مدت طولانی تری باید پابرجا بماند. جاستین ترودو در ادامه ضمن تشکر از کارد درمانی و کسانی در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ هستند گفت که دولت هر هفته چندین محموله تجهیزات ایمنی شخصی برای استان ها ارسال می کند. او گفت که در این هفته بیش از ۶ میلیون ماسک جراحی به سراسر کشور ارسال شده و ۱۰۰،۰۰۰ محافظ صورت (Face Shield) هم آماده است.

ثبت نام برای دریافت یارانه حقوق

نخست وزیر در ادامه سخنانش به یارانه حقوق پرداخت و گفت از دیروز که ثبت نام آنلاین شروع شده است تا حالا بیش از ۴۴،۰۰۰ درخواست ثبت شده است.

نژاد پرستی در کانادا جایی ندارد

جاستین ترودو در ادامه سخنانش بیان داشت که کانادا یک کشور متحد است و هیچ برتری قومی و نژادی در این کشور مفهومی ندارد. او گفت حالا بیشتر از هر زمان باید در برابر تبعیض متحد باشیم و نژاد پرستی به هم وطنان کانادایی – آسیایی به هیچ عنوان قابل قبول نیست و امروز و هر روز، ما همه با قدرت در کنار هم خواهیم بود. در ادامه نخست وزیر به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.