تبریک به اعضای جدید شورای امنیت

نخست وزیر جاستین ترودو امروز پنجشنبه هجدهم ماه جون سخنان خود را با تبریک به دو عضو جدید شورای امنیت سازمان ملل ( نروژ و ایرلند)‌ شروع کرد. او گفت که ما از چهار سال پیش برنامه ریزی برای حضور در این شورا را آغاز کرده بودیم و هر چند که کانادا رای لازم را به دست نیاورد ولی ما همیشه آماده همکاری با متحدین خود برای توسعه صلح و آرامش در دنیا هستیم.

اپلیکیشن ملی ردیابی بیماری کووید-۱۹

نخست وزیر کانادا سخنان خود را با اشاره به اینکه به بازگشایی تدریجی اقتصاد و بازگشت به شرایط عادی نیاز است اقدامات لازم برای اجتناب از شیوع بیماری به عمل آید اعلام کرد که اپلیکیشن ملی ردیابی بیماری آماده شده و به زودی در اونتاریو آزمایش می شود.

نخست وزیر ترودو گفت که استفاده از این اپلیکیشن کاملا داوطلبانه است اما زمانی بهترین بهره را از آن خواهیم برد که بیشترین تعداد مردم آن را نصب و از آن استفاده کنند.

نخست وزیر ترودو اعلام کرد که استفاده از این اپلیکیشن کاملا داوطلبانه است اما زمانی بهترین بهره را از آن خواهیم برد که بیشترین تعداد مردم آن را نصب و از آن استفاده کنند. این اپلیکیشن که رهبری اجرای آن را دولت اونتاریو در دست داشته است با همکاری Canada digital Service ، Blackberry و Shopify طراحی شده است. اپلیکیشن ابتدا در اونتاریو مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و بعد در تمام استان ها فعال خواهد شد. نخست وزیر ترودو گفت که استفاده از این اپلیکیشن کاملا داوطلبانه است اما زمانی بهترین بهره را از آن خواهیم برد که بیشترین تعداد مردم آن را نصب و از آن استفاده کنند. بر اساس اعلام نخست وزیر عمکلرد این اپلیکیشن به گونه ای است که اگر مشخص شود فردی دارای بیماری است، در یک سامانه ملی ثبت و برای سایر افرادی که با او در ارتباط بوده اند پیام ارسال می شود تا با حضور به موقع در مراکز درمانی نسبت به انجام تست تشخیص بیماری اقدام کنند.

 

اطمینان از رعایت حریم خصوصی مردم

نخست وزیر اطمینان به مردم اطمینان خاطر داد که رعایت حریم خصوصی مردم کانادا بیشترین اولویت و اهمیت را دارد لذا هیچگونه اطلاعات شخصی و عادات زندگی و رفت و آمد مردم در این اپلیکیشن باقی نمی ماند. نخست وزیر گفت که این اپلیکیشن به زودی در اونتاریو و بعد از آن در سایر استان ها امتحان خواهد شد.

حمایت دولت از هنرمندان و فعالان فرهنگی

نخست وزیر در ادامه بیان داشت که یکی از گروه هایی که در جند ماه اخیر لطمه زیادی خورده اند، هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه بوده اند. او گفت که از امروز فعالان فرهنگی متقاضی دریافت کمک می توانند درخواست خود را ثبت کنند. حمایت از موزه ها جاستین ترودو در ادامه سخنانش با اشاره به نقش بسیار مهم موزه ها در حفظ گذشته کشور اعلام کرد که دولت او ۲۵/۷ میلیون دلار برای حمایت از شغل بیش از ۲۰۰ نفر که در ۷ موزه ملی در سراسر کشور مشغول به کار هستند اختصاص داده است. او در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. شماره جدید مجله دیجیتالی پلاک ۵۲ در ۹۴ صفحه مطالب خواندی، دیدنی و شنیدنی منتشر شد