نخست وزیر جاستین ترودو امروز سه شنبه نهم ماه جون ، سخنان روزانه خود را با اشاره به لزوم تامین تجهیزات پزشکی و حفاظت شخصی پس از بازگشایی اقتصاد شروع کرد و گفت که دولت از ابتدا با تمام توان از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و دستاوردهای قابل توجهی حاصل شده است.

او به عنوان نمونه از تولید کننده معروف لباس Joseph Ribkoff  نام برد که قرار است ۱،۲۰۰،۰۰۰ لباس یکبار مصرف (گان) برای پرسنل مراکز درمانی تولید و از ماه جولای توزیع کند. او همچنین به  The Stevens Company  اشاره کرد و گفت این شرکت میلیون ها پوشش یک بار مصرف کفش و دستمال ضدعفونی کننده به بازار عرضه خواهد کرد.

تشکر از کارآفرینان و تولیدکنندگان

نخست وزیر از تمام کارآفرینان شرکت های کانادایی که با تغییر و توسعه خطوط تولید خود برای تامین کالا و تحهیزات پزشکی مورد نیاز پا پیش گذاشتند تشکر کرد. او گفت که به منظور اطمینان از در دسترس بودن موارد بهداشتی، روز شنبه کشتی با بیش از ۱۶۰،۰۰۰ لتیر مایع ضدعفونی کننده دست در بندر ونکوور پهلو گرفته و ما منتظر رسیدن ۷ کشتی دیگر نیز در روزهای آتی هستیم . همچنین میلیونها محافظ صورت و دست کش در راه استان ها هستند.

نخست وزیر گفت که هر کسب و کاری که با مشکلات مالی رو به رو است می تواند برای دریافت مشاوره با شماره تلفن 8669891080 تماس گرفته و با یک حسابدار و یا مشاور مالی صحبت کند.

وب سایت جدید دولت

نخست وزیر در ادامه سخنانش گفت که به منظور دسترسی راحت تر کسب و کارها به تولید کنندگان تجهیزات محافظت شخصی (PPE) دولت وب سایت جدیدی تحت عنوان PPE Supply Hub راه اندازی کرده است.

او در ادامه با اشاره به اینکه کانادا محل زندگی و فعالیت تعدادی از صاحب نام ترین مخترعین دنیا است گفت که از ماه آپریل که دولت دعوت کرد اگر کسی راهکاری نوآوارنه برای برطرف کردن مشکلات مربوط با شیوع بیماری است دارد، بیش از ۵۵۰ پیشنهاد دریافت کردیم که در حال کار با تعدادی از آن ها برای اجرا هستیم.

حمایت دولت از کسب و کارهای کوچک ادامه پیدا می کند

نخست وزیر با اشاره به اینکه کسب و کارها به تدریج فعالت خود را از سر می گیرند گفت که حالا تعداد بیشتری از آن ها از یارانه حقوق برای فراخواندن نیروهای کاری خود و استخدام های جدید استفاده خواهند کرد. به عنوان نمونه او به شرکت کانادایی Track ` Trail با ۳۶ سال سابقه در ادمونتون اشاره کرد که به دلیل شیوع بیماری کووید۱۹ ، فروشگاه هایش تعطیل شده بود و بعد از چند ماه چالش، حالا تصمیم به بازگشایی گرفته و از یارانه حقوق برای استخدام دوباره کارمندانش استفاده می کند. او گفت که فروشگاه ها و کسب و کارهای کوچک و محلی ستون فقرات اقتصاد ما هستند و بیشترین تعداد شغل را می سازند و باید از آن ها حمایت شود.

نخست وزیر گفت که هر کسب و کاری که با مشکلاتمالی رو به رو است می تواند برای دریافت مشاوره با شماره تلفن 8669891080 تماس گرفته و با یک حسابدار و یا مشاور مالی صحبت کند.

اطمینان از برخورد منصفانه با ورشکستگان

نخست وزیر ترودو گفت که روز شنبه پیش نویس قانونی را به احزاب مخالف برای امکان حمایت های بیشتر از اقشار مختلف مردم ارائه کرده و امیدوار است با حمایت احزاب این برنامه ها اجرایی شوند. این قانون حمایت مستقیم بیشتر از افراد دارای ناتوانی جسمی، امکان استفاده تعداد بیشتری از مردم از یارانه حقوق و اطمینان از برخورد منصفانه با کسانی است که در شرایط فعلی اعلام وررشکستگی کرده اند.

او همچنین گفت که CERB ( پرداخت ۲۰۰۰ دلار در ماه) –  با اطمینان از اینکه متخلفان پاسخگوی اقدام خود باشند –  انعطاف پذیر تر می شود. نخست وزیر ترودو در پایان به سئوالات خبرنگاران پاسخ داد.